جریان‌سازی قرآنی با هم‌افزایی فعالیت‌ها محقق می‌شود
کد خبر: 4078255
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

جریان‌سازی قرآنی با هم‌افزایی فعالیت‌ها محقق می‌شود

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه باید برای نزدیک‌تر و پررنگ‌تر کردن جریانات قرآنی استان تلاش کرد، گفت: در حال حاضر در فعالیت‌های قرآنی به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود و اگر بخواهیم جریان قرآنی در استان و کشور شکل بگیرد ضرورت دارد این فعالیت‌ها به یکدیگر وصل شوند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص شورای فرهنگ قرآنی بیان کرد: این شورا از نظر تشکیلات و اعضا بسیار نزدیک به شورای فرهنگ عمومی است و غالب اعضای شورای فرهنگ عمومی در شورای فرهنگ قرآنی عضویت دارند. به لحاظ ساختاری نیز شباهت‌هایی بین این دو شورا وجود دارد. در شورای فرهنگ عمومی بر روی مباحث عام‌تر بحث می‌شود و در شورای فرهنگ قرآنی در خصوص مباحث و فعالیت‌های قرآنی بحث می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ قرآنی در ادارات ارشاد استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دارد، گفت: در این شورا تصمیم بر این است که برای بودجه‌هایی که از سوی دولت، بخش خصوصی و خیرین برای موضوعات قرآنی در نظر گرفته می‌شود تصمیم‌گیری شود و یک هم‌افزایی بین مراکز و مجموعه‌های قرآنی در استان شکل بگیرد.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه در تمام شوراها نیازمند خلاقیت و ابتکار هستیم و باید برش‌ استانی آن را تقویت کنیم، گفت: باید تلاش کرد تا هدف شورا برای نزدیک‌تر و پررنگ‌تر کردن جریانات قرآنی استان محقق شود و این امر نیازمند این است که اعضای شورا که هر کدام در حوزه مسئولیت خود اختیارات خوبی دارند اقداماتی را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اینکه تصمیمات شورا در حد یک مصوبه باقی نماند از مباحثی است که در شورا به صورت جدی مطرح می‌شود و به طور کلی اگر بخواهیم هدف به خوبی پیش رود باید در حوزه‌های مختلف گروه‌های کوچک‌تر و کمیسیون‌های تخصصی از شورا و زیرمجموعه‌های شورا، متولی بخش‌های مختلف شوند و فعالیت‌های قرآنی در این گروه‌ها بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر در گروه‌های تخصصی و کوچکتر کارها کارشناسی و بررسی شود و شورا آن‌ها را تصویب و از آن‌ها پشتیبانی کند، جریان قرآنی بسیار بهتر راه‌ می‌افتد در حالیکه در حال حاضر اینگونه نیست و در فعالیت‌های قرآنی به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود. اگر بخواهیم جریان قرآنی در استان و کشور شکل بگیرد این فعالیت‌ها باید به هم وصل شوند و زمانی وصل می‌شوند که در گروه‌های کوچکتر و تخصصی در مورد آن‌ها کارشناسی و تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر ساماندهی همه فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف در استان، گفت: جایی که بخش خصوصی فعالیت دارد ما باید پشتیبان باشیم و کمک کنیم و مسیر را برای انجام فعالیت‌های قرآنی آن‌ها باز کنیم و آنجایی که مجموعه‌های دولتی می‌خواهند به مباحث قرآنی ورود کنند بودجه و اعتبارات را بیشتر کنیم تا نسل جوان بیشتر در فعالیت‌های قرآنی شرکت کنند.

وی ادامه داد: کشور ما مهد انقلاب اسلامی است و یکی از مبانی اصلی این انقلاب خود قرآن است. ما در حوزه تفسیر، قرائت، حفظ، تجوید، مباحث قصص قرآنی و ... باید چهره‌های مجهز و آماده‌ای داشته باشیم و این زمانی محقق می‌شود که ما در تمامی حوزه‌ها برنامه‌ریزی و کار کنیم تا هم در استان از کشور عقب نمانیم و هم در جهان اسلام کشور ما تبدیل به یک کشور نمونه در مباحث قرآنی شود.

امام‌جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه به اقدامات شورا برای نزدیک‌تر کردن توده‌های مردم به ویژه جوانان به فعالیت‌های قرآنی خوش‌بین هستیم، گفت: از تمام مردم می‌خواهم اگر در رابطه با مباحث قرآنی نکته و پیشنهادی دارند اعلام کنند تا این جریان قرآنی سریع‌تر شکل‌ بگیرد و نظرات خود را به مراکز مربوطه ارائه دهند تا شورای فرهنگ قرآنی بتواند تصمیم مناسبی بگیرد.

انتهای پیام
captcha