افزایش ۵۸ درصدی اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کرمان
کد خبر: 4077347
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

افزایش ۵۸ درصدی اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: در تاسوعا و عاشورای امسال اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۵۸ درصدی داشته است و آمار مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون در این دو روز یک‌هزار و ۲۳۸ نفر بوده است.

ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان امروز، ۱۹ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند و گوش شنوا و چشم بینای مردم هستند.

وی در ارائه گزارشی از اداره انتقال خون کرمان گفت: اداره کل انتقال خون کرمان دارای ۶ پایگاه و ۱۳۰ پرسنل در استان کرمان است و وظیفه اصلی سازمان انتقال خون تأمین خون سالم و با کیفیت برای بیماران نیازمند به خون در سراسر استان است و در سراسر استان ۳۸ موسسه درمانی وجود دارد که بیماران نیازمند به خون در آن بستری می‌شوند.

شکوهی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تأمین خون ویژگی‌های منحصر به فردی دارد گفت: تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان کرمان بسیار زیاد است و حدود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی در استان کرمان داریم که خون بسیار زیادی برای این بیماران مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات استان که نیاز به اهدای خون را افزایش می‌دهد، گفت در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۳ هزار نفر در استان خون خود را اهدا کردند و شاخص اهدای خون استان نشان می‌دهد کرمان جزو استان‌های میانه برای اهدای خون است و با توجه به جمعیت استان لازم است این شاخص ارتقا یابد.

وی با اشاره به مشارکت پایین بانوان در اهدای خون، فرهنگ‌سازی در این زمینه را ضروری دانست و گفت: افزایش سن جمعیتی، افزایش مواردی همچون حجامت و واکسن‌های کرونا، تتو کردن و وجود باور غلط مبنی بر ضعف سیستم ایمنی پس از اهدای خون از جمله مواردی است که سبب کاهش اهدای خون شده است.

شکوهی اهدای خون در نجات جان دیگران را نوعی انقاق و اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در تاسوعا و عاشورای امسال اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۵۸ درصدی داشته است و آمار مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون در این دو روز یک‌هزار و ۲۳۸ نفر بوده است.

انتهای پیام
captcha