رسالت مهم قرآن‌آموزان پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی است
کد خبر: 4072241
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
امام‌جمعه کرمان:

رسالت مهم قرآن‌آموزان پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی است

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه مهمترین مسئله این است که قرآن و آموزه‌های آن را در زندگی پیاده کنیم، گفت: ما در جنگ نفسانیت و انسانیت قرار داریم. انسانیت مهم است و باید انسانیت را در روح و روان خود پیاده کنیم زیرا بحث انسانیت در صعود خود به سمت جمال خداوند حرکت می‌کند و خط پایان ندارد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در آیین افتتاحیه اولین دوره تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم مجتمع قرآنی بین‌المللی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز، ۲۹ تیرماه در بیت‌الزهرا(س) برگزار شد، بیان کرد: شهید سلیمانی دلاوری جنگجو و فاتح دنیا بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی روح بزرگی داشت و تلاش کرد تا حکم خداوند در جامعه حاکم شود در حالی که فتاحان دیگر می‌خواستند خودشان حاکم شود. حاج قاسم ۴۰ سال جنگید تا حکم خدا ساری و جاری شود. او اسم خود را حذف کرد تا نام و احکام خدا در جامعه احیا شود؛ خداوند نیز برای او جبران کرد و نام او جهانی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به قرآن‌آموزان گفت: شما با سه مسئله رو‌به‌رو هستید که مسئله مهم حفظ قرآن است اما مسئله مهم‌تر این است که شما خطابات و دستورات قرآنی را از عمق جان بفهمید و پذیرا باشید. حفظ قرآن بر روح و روان انسان تأثیر معنوی دارد اما مسئله دوم گام مؤثری است.

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه مهمترین مسئله این است که قرآن و آموزه‌های آن را در زندگی پیاده کنیم، گفت: ما در جنگ نفسانیت و انسانیت قرار داریم. انسانیت مهم است و باید انسانیت را در روح و روان خود پیاده کنیم زیرا تمام انبیا الهی، اولیا و صلحا تلاش داشتند انسانیت در اوج قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در مأموریت اول که حفظ قرآن است شما بر آن تسلط پیدا می‌کنید اما آن اوج و پایانی دارد و در مرحله دوم نیز می‌توانید به اوج و پایان آن برسید و بر مفاهیم قرآن نیز مسلط شوید اما مأموریت سوم نقطه پایان ندارد و محدوده آن بسیار وسیع است زیرا بحث انسانیت در صعود خود به سمت جمال خداوند حرکت می‌کند و خط پایان ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه چیزی که شهید سلیمانی را شهره آفاق کرد تنها جنگجویی او نبود، گفت: شهید سلیمانی توانست در بحث انسانیت خود را پیش ببرد و حتی در جنگ نیز حدود شرعی را رعایت می‌کرد و امیدوارم قرآن‌آموزان که در این مسیر گام برداشته‌اند نیز در مسئله مهم انسانیت تلاش کنند تا نه تنها خود را طیب و پاک کنند بلکه جامعه را نیز تحت تأثیر قرار دهند و آن وقت است که رسالت یک چهره قرآنی در بهترین وجه ممکن نمایان می‌شود.

انتهای پیام
captcha