عمده مسائل مربوط به ازدواج در حوزه فرهنگی است
کد خبر: 4068570
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

عمده مسائل مربوط به ازدواج در حوزه فرهنگی است

استاندار کرمان بر لزوم کار فرهنگی در حوزه ازدواج تاکید کرد و گفت: عمده مسائل مربوط به ازدواج فرهنگی است زیرا دلیل عده‌ای از جوانان برای عدم ازدواج مسائل غیرمنطقی است که این امر ضرورت کار فرهنگی برای شکست تابوها را نشان می‌دهد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۳ تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با بیان اینکه ظرفیت راه‌اندازی مراکز مشاوره با همکاری دستگاه‌ها در استان وجود دارد، گفت: ازدواج الزامات شرعی، قانونی و اجتماعی دارد که مورد توجه قرار می‌گیرد و در حوزه الزامات اجتماعی باید به تفاوت‌های فرهنگی هر منطقه به ویژه در امر مشاوره‌ها توجه کرد.

وی با تاکید بر پیگیری‌ لازم برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج و هم افزایی دستگاه‌های استان، گفت: مسائل اقتصادی اگرچه مهم است اما در ازدواج دیر هنگام تاثیر زیادی ندارد و حتی در شهرهای بزرگ شاهد هستیم افرادی که وضع مالی بهتری دارند، دیرتر ازدواج می‌کنند که این امر نیاز به کار فرهنگی دارد.

فداکار با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و معرفی ظرفیت‌ها و سمن‌های فعال، افزود: بالا رفتن سن ازدواج پیامدهایی دارد و اگر ازدواج در زمان خود اتفاق نیفتد، مسائل مختلفی به دنبال دارد، بنابراین باید برای ازدواج به موقع فرهنگ‌سازی کرد.

فداکار بر لزوم کار فرهنگی در حوزه ازدواج تاکید کرد و گفت: عمده مسائل مربوط به ازدواج فرهنگی است زیرا عده‌ای از جوانان دلیل ازدواج نکردن خود را دلایلی مثل ادامه تحصیل و گاهی مسائل غیرمنطقی بیان می‌کنند که این امر ضرورت کار فرهنگی برای شکست تابوها را نشان می‌دهد. همچنین مسائل حقوقی زوجین باید آموزش داده شود.

انتهای پیام
captcha