برگزاری دوره تربیت مربی انس و آشنایی کودکان با قرآن در کرمان
کد خبر: 4067918
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

برگزاری دوره تربیت مربی انس و آشنایی کودکان با قرآن در کرمان

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کرمان خبر داد و افزود: این دوره شامل ۱۳۰ ساعت آموزش حضوری، غیرحضوری و کارورزی است.

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در کرمان

حجت‌الاسلام احمد دوست‌محمدی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، از برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن(كودكان ٣سال تا پيش دبستانی) از سوی اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: این دوره شامل ۱۳۰ ساعت آموزش حضوری، غیرحضوری و کارورزی است و در پایان به شرکت‌کنندگان مدرک رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعطا می‌شود.

وی در خصوص منابع آموزشی این دوره گفت: مبانی نظری آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک، روانشناسی تربیتی و رشد کودک، مهارت‌های مربی کودک(کاردستی، نقاشی خلاق، شعر، سرود، قصه‌گویی، بازی و نمایش خلاق)، روش تدریس، کارورزی و فنون کلاس‌داری، سبک زندگی قرآنی، حفظ سور و آیات منتخب و بهداشت کودک از جمله منابع دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن است.

دوست‌محمدی با بیان اینکه این دوره ویژه افراد ۱۸ تا ۴۵ سال است، افزود: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل حوزوی، دارا بودن گواهی پایان دوره قرائت سطح ۳ فصیح‌خوانی، دارا بودن گواهی پایان دوره سطح ۳ قرائت و آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سطح ۲، از شرایط شرکت در این دوره است و داوطلبانی که فاقد گواهینامه‌های فوق هستند در صورت قبولی در آزمون ورودی، می‌توانند در دوره شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: آزمون پایانی این دوره شامل دو مرحله آزمون کتبی(مبانی نظری آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک، روانشناسی تربیتی و رشد کودک، سبک زندگی قرآنی و بهداشت کودک) و آزمون شفاهی و عملی(روش تدریس و فنون کلاس‌داری، حفظ سور و آیات منتخب) است. در پایان دوره شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی موفق به اخذ گواهینامه تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن از سازمان دارالقرآن الکریم می‌شوند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند به اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان به آدرس خیابان شهید مطهری(شرقی)، کوچه ۶۶، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۲۲۲۲۲۸۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha