توانمندسازی زنان مبلغ در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 4065488
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

توانمندسازی زنان مبلغ در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی

مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمان بیان کرد: در راستای آموزش زنان مبلغ و مبلغان، برگزاری دوره‌های توانمندسازی زنان شریکه‌الامام(همسران طلبه‌ها) و زنان مؤثر طرح‌های متعددی تعریف شده است.

حجت‌ الاسلام غلامحسین حقانی مدیر کل سازمان تبلغیات اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمان امروز، ۳۰ خردادماه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی برگزار شد، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یکی از نخستین سازمان‌های مردم نهاد پس از انقلاب در یک تیر سال ۱۳۶۰ آغاز به کار کرد و قبل از آن شورای تبلیغات وجود داشت.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های این نهاد از زمان شکل‌گیری تاکنون، گفت: مهمترین دغدغه این سازمان، ساماندهی فضای تبلیغات اسلامی است و هدف و رسالت اصلی ما امروز رساندن پیام به مردم جهت تفاهم برای وارد شدن به عرصه مسئولیتی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه باید پذیرفت که مردم جریان قدرتمندی هستند و جریان مردمی و نهادهای حکومتی باید با هم پیش‌بروند، گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی چند دغدغه جدی وجود دارد که تدوین ساختار شورای تعالی مساجد با هماهنگ کردن سازمان و نهادها ذیل مدیریت نماینده ولی‌فقيه در استان یکی از این دغدغه‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد هدایت در ذیل سازمان تبلیغات شکل گرفته که در استان ۳۰۰ روحانی عضو بنیاد هستند و شورای تعالی مساجد با ریاست امام‌جمعه و دبیری سازمان تبلیغات شکل گرفته است.

حقانی با بیان اینکه حوزه بانوان به عنوان یکی از قشرهای مؤثر جامعه از دیگر دغدغه‌های ما است و در این راستا ستاد نهضت بانوان در کل استان شکل گرفته، افزود: در راستای آموزش زنان مبلغ و مبلغان، برگزاری دوره‌های توانمندسازی زنان شریکه‌الامام(همسران طلبه‌ها) و زنان مؤثر طرح‌های متعددی تعریف شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان افزود: حوزه دیگر مدارس صدرا هستند که سال گذشته دو مدرسه در ریگان و زرند به تعداد مدارس استان اضافه شده است و در حال حاضر ۴۶۰ دانش‌آموز در ۱۲ مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

وی از اعزام ۶ هزار نفر مبلغ در سال گذشته خبر داد و افزود: سازمان دارالقرآن کریم از سازمان‌های قدیمی وابسته به تبلیغات اسلامی است که از سال گذشته در حوزه تفسیر و تبیین تخصصی‌تر ورود کرده است.

حقانی در ادامه به طرح‌هایی که به صورت ملی برگزار شده‌است اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره تربیت راوری در شهر کرمان برای ترویج مکتب شهید سلیمانی، مهرواره محله همدل، مهرواره اوج، طرح هوای نو در جریان شبکه‌سازی هیئت‌ها، رویداد دختران حاج قاسم و رویداد نو آوین از جمله طرح‌های ملی هستند که در کرمان اجرا شدند.

انتهای پیام
captcha