بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی جنوب کرمان تکمیل می‌شود
کد خبر: 4064593
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی جنوب کرمان تکمیل می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی در جنوب کرمان خبر داد و گفت: با تکمیل این مهم هنرمندان منطقه شناسنامه‌دار می‌شوند.

بهرام مسلمی‌مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امروز، ۲۵ خردادماه در نشست با اعضای انجمن موسیقی جنوب کرمان بیان کرد: موسیقی دغدغه‌ای مهم در جنوب کرمان است چرا که این منطقه در زمینه موسیقی دارای نام و نشان است و موسیقی جنوب کرمان ظرفیتی بزرگ در کشور و خارج از کشور محسوب می‌شود.

مسلمی‌مهنی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت‌ها خلاهایی در موسیقی وجود دارد، تصریح کرد: باید شناسنامه و جایگاهی برای موسیقی منطقه تعریف شود و می‌طلبد هنرمندان موسیقی شناسنامه خود را تعریف کنند،

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه هنرمندان موسیقی باید شناخته شده باشند، گفت: این مهم بر عهده انجمن موسیقی جنوب است و بانک اطلاعات موسیقی هرچه زودتر باید جمع‌آوری شود.

وی شناسنامه دار کردن موسیقی جنوب را از ضروریات دانست و افزود: باید با اتحاد، همدلی و همگرایی مشکلات موسیقی را حل کنیم تا عزت هنری موسیقی منطقه حفظ شود. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی باید تقویت شوند، در حوزه آموزش نیز با انجمن موسیقی همکاری خواهیم کرد.

مسلمی‌مهنی از تشکیل کارگروه موسیقی جنوب کرمان خبر داد و گفت: همچنین شورای موسیقی نیز برای پیشرفت و دیده شدن توانمدی و ظرفیت های موسیقی در این منطقه تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه از تجربیات پیشکسوتان موسیقی باید استفاده شود، گفت: اساتید و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و موسیقی ذخایر ارزشمند و الگوهای گرانقدری هستند که از سرمایه‌های معنوی این منطقه به حساب می‌آیند و همه باید تلاش کنیم تا ضمن بهره‌مندی حداکثری از توان، تجربه و رهنمودهای این عزیزان، نسل جوان را با آن‌ها پیوند داده و تجربه و توان پیشکسوتان را به نسل‌های بعدی آموزش داده و منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha