اجرای طرح تابستانه آموزش قرآن به دانش‌آموزان در کرمان
کد خبر: 4060941
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

اجرای طرح تابستانه آموزش قرآن به دانش‌آموزان در کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح «تثبیت و تعمیق یادگیری، روخوانی، روانخوانی و انس با قرآن» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در کرمان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه سال‌جاری اجرا می‌شود.

سید اصغر سادات‌حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان

سید اصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از اجرای طرح «تثبیت و تعمیق یادگیری، روخوانی، روانخوانی و انس با قرآن» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در کرمان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه سال‌جاری با همکاری معاون آموزش ابتدایی اداره کل در مدارس سراسر استان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن و ایجاد زمینه تمرین و تکرار قرآن دانش‌آموزان بیان کرد و گفت: محتوای این طرح، کتاب درسی دانش‌آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی است و هر هفته دو صفحه از بخش دوم کتاب قرآن (قرآن در تابستان) با دانش‌آموزان کار می‌شود.

سادات‌حسینی ادامه داد: در سال‌های گذشته قسمت دوم کتاب قرآن دانش‌آموزان با همکاری اولیا در تابستان آموزش داده می‌شد اما امسال با استفاده از ظرفیت آموزگاران، مربیان و معاونین پرورشی، طلبه وظیفه‌ها و اولیای توانمند برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از ظرفیت برنامه شاد برای اجرای این طرح استفاده خواهد شد، افزود: در شبکه قرآن رسانه ملی نیز هر روز به یک پایه اختصاص داده شده است و بخش قرآن در تابستان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما آموزش حضوری است اما هیچ الزامی برای حضور آموزگار در مدارس در اجرای این طرح وجود ندارد، افزود: در پایان طرح تابستانه آموزش قرآن به دانش‌‌آموزان، دانش‌آموزانی که بیشترین همکاری را در اجرای طرح داشته باشند و فعال باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سادات‌حسینی تصریح کرد: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از این طرح نیاز به ثبت نام نیست و هدف ما حضور حداکثری دانش‌آموزان در این طرح است.

انتهای پیام
captcha