اختتامیه دومین جشنواره «فیلم کرمان» برگزار شد
کد خبر: 4059710
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

اختتامیه دومین جشنواره «فیلم کرمان» برگزار شد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و سینماگران در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و سینماگران، امروز ۴ خرداد‌ماه، در کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین ضمن تقدیر از برگزار کنندگان دومین جشنواره فیلم کرمان، گفت: دومین جشنواره فیلم کرمان امسال در سطح ملی برگزار شد و در طی ۵ روز برگزاری خود (۳۱ اردیبهشت الی ۴ خردادماه) تبدیل به یک کارگاه آموزشی شد که این فرصتی مغتنم برای هنردوستان و هنرجویان بود.

وی با بیان اینکه نتیجه نشست‌ها و کارگاه‌های برگزار شده، تعاملات خوب اصحاب سینما بود و امیدواریم این جشنواره تداوم یابد، به ظرفیت‌ و فضاهای آموزشی استان در حوزه سینما از جمله هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌ها و موسسات و انجمن‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌های سینمایی و فیلم سازی کرمان سرمایه‌های ما هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

‌علیزاده خطاب به مدیران با یادآوری این نکته که مدیران رفتنی هستند اما هنر و هنرمندان ماندگارند و باید نقش اصلی را ایفا کنند، افزود: به همین دلیل سعی کردیم بستری فراهم کنیم که اهالی سینما در آن فعالیت کنند هرچند اگر نواقصی وجود دارد اما باید به آینده آن توجه کرد.

وی در ادامه به بیان چند توصیه برای برگزار کنندگان جشنواره در سال‌های آینده پرداخت و گفت: استفاده حداکثری از سینماگران استان با هر تفکری و نگرشی، تشکیل شورای سیاستگزاری سینما از افراد مختلف، نگاه ویژه به جوانان در آینده، نگاه ویژه به کرمان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره فیلم کرمان را نباید با جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه مقایسه کرد، گفت: این جشنواره ظرفیت بالایی دارد و تحریم کردن آن کار درستی نیست بلکه نقد کردن جشنواره مهمتر است زیرا به برگزاری جشنواره‌ای فاخر در سال‌های بعد کمک خواهد کرد.

قطب‌الدین صادقی، فیلمنامه نویس و کارگردان تئاتر نیز در این آیین با تاکید بر اینکه باید کمک کرد تا از این جشنواره‌ها برای تولیدات معتبر استفاده شود، گفت: تعداد آثاری که به توسعه فرهنگی، هنری و وسعت بخشیدن به فضای اندیشه کمک می‌کنند بسیار اندک است و اگر این جشنواره در راستای ساخت فیلم‌های فاخر باشد کار ارزنده‌ای است که باید تداوم یابد.

انتهای پیام
captcha