سردیس شهید سلیمانی در فرودگاه کرمان رونمایی شد
کد خبر: 4059416
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

سردیس شهید سلیمانی در فرودگاه کرمان رونمایی شد

همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند برجسته استاد نادر قشقایی در محل فرودگاه بین‌المللی‌کرمان رونمایی شد.

رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در فرودگاه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با سالروز سوم خردادماه و حماسه آزادسازی خرمشهر، سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند برجسته استاد نادر قشقایی با حضور مسئولان استان در محل فرودگاه بین‌المللی‌کرمان رونمایی شد.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این آیین ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند«خرمشهرها در پیش داریم»، گفت: این سخن به شرایط امروز مرتبط است.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان آزادسازی خرمشهر، گفت: در حالی که جریان لیبرال با حضور بنی‌صدر در کشور حاکم بود، اما خرمشهر بر اساس دکترین جریان انقلابی آزاد شد.

جلالی از وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی به عنوان یک وصیت‌نامه سیاسی عبادی نام برد و تصریح کرد: حاج قاسم در وصیتنامه‌اش می‌گوید، آدم خطوط نیستم، آدم جریان انقلاب هستم و این تفکری‌ است که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور را دکترین مقاومت و جریان مقابله با لیبرال نجات می‌دهد، افزود: دولت سیزدهم باید این دکترین را در همه ابعاد پیاده کند تا رگه‌های لیبرالی از اقتصاد پاک شود، زیرا این فساد اقتصادی ره‌آورد اقتصاد سوداگری یا دلالی است و خرمشهرهایی که داشتیم همین امروز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: ۱۳ روش برای جریان‌سازی فرهنگی داریم و نصب سردیس حاج قاسم موجب جریان‌سازی فرهنگی می‌شود زیرا نمادها در برخی جاها جریان‌سازی فرهنگی می‌کنند.

مجتبی اسدی، رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز در سخنانی گفت: تاکنون حدود ۱۸ سردیس سردار حاج قاسم سلیمانی در داخل و خارج کشور تولید شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند آنچه از چهره حاج قاسم می‌خواهیم به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: استاد قشقایی تاکنون سه اثر از سردار سلیمانی خلق کرده‌اند که بنا به گفته خودشان این سردیس بهترین اثر وی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای جانمایی سردیس شهید سلیمانی چندین مکان پیشنهاد شده بود گفت: در این راستا مطالعات میدانی بسیاری در نقاط مختلفی از شهر کرمان انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر رفت و آمد مهمانان ملی و بین‌المللی از فرودگاه کرمان انجام می‌شود افزود: در نهایت تصمیم بر آن شد تا با نصب این سردیس یاد و نامی از حاج قاسم را در بدو ورود و همچنین خروج از کرمان در ذهن مهمانان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام
captcha