به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان بیان کرد: تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد، آموزشهای حضوری تا چه اندازه میتواند مفید باشد و نقش موثری در تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری دارد.
وی افزود: توجه به عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانشآموزان، ارتقا توانمندیهای معلمان و تحول در روشها و برنامههای آموزشی بر اساس سند تحول محور اصلی برنامههای حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان است.
زحمتکش تصریح کرد: با رصد یادگیری دانشآموزان متوجه شدیم؛ میزان یادگیری دانشآموزان در دوران کرونا افت کرده است که در برخی دروس آمار دانشآموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم نیز بر اساس نتایج ارزشیابی از اول بهمنماه تا پایان سال تحصیلی اجرا شد. در تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانشآموزان کلاسهای جبرانی برگزار خواهیم کرد.
زحمتکش با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانشآموزان صورت نگرفته است، افزود: سیستم نمرهدهی در دوره ابتدایی اعمال نخواهد شد و بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی معلم میتواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی دانش آموزان استفاده کند.
وی افزود: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تأکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی بهعنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی استفاده شود.
انتهای پیام