افتتاح نمایشگاه پوسترهای برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در کرمان
کد خبر: 4058012
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

افتتاح نمایشگاه پوسترهای برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در کرمان

دبیر سالانه گرافیک سرو نگار بیان کرد: ۲۹ اردیبهشت‌ماه نمایشگاه پوسترهای برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

محمدرضا هاشمی‌نژاد دبیر سالانه گرافیک سرو نگار

محمدرضا هاشمی‌نژاد، دبیر سالانه گرافیک سرو نگار و مدیر مؤسسه هنرهای تجسمی سرو نگار کرمان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کرمان بیان کرد: این مؤسسه با هدف توسعه هنرهای تجسمی در استان تأسیس شده است و به منظور توسعه برند منطقه‌ای و فرهنگی استان برنامه‌هایی مانند سالانه سرو نگار برگزار می‌کند.

وی از برگزاری اولین دوره سالانه سرو نگار در استان کرمان خبر داد و گفت: موضوع امسال این رویداد خواجوی کرمانی است. خواجوی کرمانی از شاعران بزرگی است که تأثیر بسیاری بر شاعران پس از خود داشته است اما به اندازه کافی شناخته نشده است و تلاش ما این است تا جایگاه فرهنگی خواجوی کرمانی بهتر شناخته شود.

دبیر سالانه گرافیک سرو نگار با بیان اینکه هنرمندان گرافیست در سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند؛ در خصوص روند برگزاری این رویداد، گفت: فراخوان سالانه گرافیک سرو نگار دی ماه ۱۴۰۰ اعلام شد و ۷۴ هنرمند با ۱۴۰ اثر در این رویداد شرکت کردند که از این تعداد آثار ۱۸ هنرمند به بخش نمایش راه یافت و ۸ نفر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد که ۳ نفر برگزیده اصلی و ۵ نفر قابل تقدیر هستند.

وی با بیان اینکه کرمان بیشترین آثار ارسالی را به سالانه گرافیک سرو نگار داشت، افزود: این سالانه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری کرمان، بنیاد ایران‌شناسی و مرکز کرمان شناسی، شرکت کلک نقش‌بند و حمایت معنوی انجمن گرافیکی ایران برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: هدف ما معرفی مشاهیر کرمان در کل کشور است و این رویداد به صورت سالانه برگزار و به معرفی یکی از مشاهیر استان خواهد پرداخت و تداوم برگزاری این رویداد نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دبیر سالانه گرافیک سرو نگار در پایان بیان کرد: ۲۹ اردیبهشت‌ماه نمایشگاه پوسترهای برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha