ارسال بیش‌ از ۴۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم کرمان
کد خبر: 4057949
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

ارسال بیش‌ از ۴۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری دومین جشنواره فیلم کرمان را فرصتی برای ارائه آثار هنرمندان کرمانی دانست و گفت: مجموع کل آثار ارسال شده به دومین جشنواره فیلم کرمان ۴۹۷ اثر در سه بخش فیلم، فیلمنامه و نوشتار سینمایی است.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کرمان ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در پوشش خبری و بازتاب رویدادهای فرهنگی هنری استان، گفت: در سال گذشته علیرغم کرونا برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استانی و ملی برگزار شد و نقش رسانه‌ها در بازتاب این رویدادها قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نقد و تحلیل اقدامات حوزه فرهنگ و هنر سازنده و چراغ راه آینده است، گفت: نگاه رسانه‌ها در مورد رویدادهای سال گذشته که برگرفته از نگاه مردم است سبب می‌شود ما بهتر بتوانیم کار خود را در سال جاری انجام دهیم.

علیزاده همچنین با تبریک روز روابط عمومی، نقش رسانه‌ها در تبیین و اقناع سازی مردم در خصوص طرح اصلاح رایانه‌ها را قابل توجه دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در حوزه رسانه و هنر برای کمک به دولت برای اجرای برنامه‌های خود انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص دومین جشنواره فیلم کرمان، گفت: استان کرمان از حیث ظرفیت‌ها و حوزه فرهنگ و هنر قابلیت‌های بالایی دارد و در حوزه هنر نیز طی مذاکرات با جامعه سینمایی کرمان، جشنواره فیلم کرمان برنامه‌ریزی و اولین دوره آن در سال ۹۹ با شرایط کرونایی در سطح استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره فیلم کرمان در سطح ملی برگزار خواهد شد، افزود: کرمان ظرفیتی مشابه و حتی فراتر از سایر استان‌ها در حوزه فیلم داستانی، کوتاه، مستند و انیمیشن دارد که بیشتر در جشنواره‌های ملی و حتی فرا ملی شاهد آن هستیم بنابراین تلاش کردیم عرصه‌ای در قالب جشنواره برای دیدن آثار هنرمندان کرمانی یا آثاری که در مورد کرمان است در خود استان کرمان فراهم شود.

علیزاده در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: ارتقا سطح کیفی و کمی آثار سینمایی، کشف استعدادها و تکنیک‌های نوین، حمایت و معرفی نیروهای خلاق جوان فیلم‌ساز، تقویت اندیشه و نگرش‌های مسئله محور در حوزه فیلم‌نامه، فیلم و ادبیات سینمایی با رویکرد به مضامین بومی و ملی در حوزه دینی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی، ادبی و دینی از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کرمان در سه بخش اصلی فیلم، فیلمنامه و نوشتار سینمایی کار خود را آغاز کرد و بخش ویژه جشنواره بخش سرباز وطن است که بیشتر به موضوع مکتب شهید سلیمانی و محور مقاومت می‌پردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نگاه‌ ما به رویداد‌های فرهنگی‌هنری این است که ارزش‌های دینی و مذهبی و به ویژه در استان کرمان محور مقاومت و مکتب شهید سلیمانی حاکم بر اینگونه رویدادها باشد، افزود: در رویدادهای مختلف باید ارزش‌های مقدس جمهوری اسلامی و نگاه دینی و مذهبی نسبت به کلیه فعالیت‌ها داشته باشیم.

علیزاده در خصوص روند برگزاری دومین جشنواره فیلم کرمان، با بیان اینکه این جشنواره در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد و در ۱۹ بهمن‌ماه فراخوان آن منتشر شد، گفت: افتتاحیه جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و اختتامیه آن ۴ خرداد برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه موسسه فرهنگی هنری آیینه سپهر نیلگون کارمانیا مجری برگزاری جشنواره است به جمع آثار رسیده اشاره کرد و افزود: مجموع کل آثار ارسال شده به دومین جشنواره فیلم کرمان ۴۹۷ اثر است که ۱۸۶ اثر در بخش فیلم، ۸۴ اثر در بخش نوشتار سینمایی و ۲۲۷ اثر در بخش فیلمنامه شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه سرباز وطن، ۶۵ اثر در دومین جشنواره فیلم کرمان شرکت کرده‌اند، ادامه داد: هنرمندان فیلم‌ساز و تشکل‌های مرتبط در ایجاد جشنواره فیلم کرمان نقش مهمی داشته‌اند و استمرار جشنواره نیز نیاز به همت و مشارکت هنرمندان فیلم ساز در استان دارد.

علیزاده با تاکید بر حفظ وفاق و همدلی بین هنرمندان استان به عنوان ستون اصلی برگزاری جشنواره فیلم کرمان، تصریح کرد: باید تلاش کرد جشنواره فیلم کرمان تداوم یابد و در سطح ملی و فرا ملی به جایگاه خود برسد که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و سازمان سینمایی کشور قطعا همکاری لازم را خواهند داشت.

وی افزود: باید به جایگاهی برسیم که این جشنواره به کارگاهی ارزشمند و مهم برای سینماگران استان، جشنی سینمایی برای اهالی سینما و محلی برای تعامل سینماگران استان با سینماگران کشور در استان تبدیل شود. همچنین بتوانیم تعاملی بین این جشنواره و جشنواره‌های فرا ملی در بلند مدت برقرار کنیم که برای رسیدن به این اهداف نیازمند همراهی تمام ارگان‌ها و نهادهای استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان کرد: قدردان جامعه هنری استان هستیم و از نقد جامعه سینمایی در خصوص رویدادهای سینمایی نیز استقبال می‌کنیم زیرا انتقاد این افراد در روند برگزاری جشنواره در سال‌های آینده موثر خواهد بود.

محمدقاسمی، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی فیلم کرمان در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از آثار ارسالی به جشنواره پرداخت و گفت: مجموع آثار رسیده به جشنواره در بخش فیلم ۱۸۶ اثر است که ۸۳ اثر به بخش مسابقه راه یافت. مجموع فیلم‌های استانی ۶۴ اثر بود که ۳۹ اثر به مسابقه راه یافت و مجموع فیلم‌های ملی ۱۲۲ اثر بود که ۴۴ اثر آن به مسابقه راه یافت.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد فیلم‌های استانی و ۴۰ درصد فیلم‌های ملی به دومین جشنواره فیلم‌ کرمان راه پیدا کردند، افزود: در بخش فیلمنامه ۲۲۷ به جشنواره ارسال شد که ۴۷ اثر به جشنواره راه یافت. در بخش نوشتار نیز از مجموع ۸۴ اثر ارسال شده به جشنواره ۲۵ اثر به جشنواره راه یافت.

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی فیلم کرمان تصریح کرد: در این جشنواره از مناطق محروم نیز آثاری به جشنواره ارسال شد که از نظر فنی قابلیت شرکت در مسابقه را نداشت اما با نظر شورا، سه نفر از این هنرمندان از بم، جیرفت و فاریاب به عنوان مهمان ویژه به جشنواره دعوت شدند.

مجید فدایی دبیر تخصصی دومین جشنواره فیلم کرمان نیز با بیان اینکه هدف ما از برگزاری جشنواره شکل‌گیری حرکتی بود که تنها به حوزه فیلم پرداخته نشود، گفت: برای اولین بار بخش نوشتار سینمایی به جشنواره فیلم کرمان اضافه شد.

فدایی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمان برای برگزاری برنامه‌ها مناسب نیست، گفت: ما سعی کردیم بیشترین استفاده را از این امکانات داشته باشیم و عوامل اجرایی جشنواره با تمام توان تلاش کردند جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

انتهای پیام
captcha