اعلام رأی وزیر فرهنگ لبنان از جوار مزار سردار دلها
کد خبر: 4057105
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اعلام رأی وزیر فرهنگ لبنان از جوار مزار سردار دلها

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به برگزاری انتخابات در لبنان گفت: امروز برای ارج نهادن به اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی به کرمان آمدم، به دلیل سفر به ایران امکان حضور در انتخابات را ندارم اما با حضور در مزار حاج قاسم رأی خود را به مقاومت می‌دهم و از اینجا این مهم را اعلام می‌کنم.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در بدو ورود به کرمان با بیان اینکه حضور در کرمان و ادای احترام به شهید سلیمانی را بر خود واجب می‌دانستم، گفت: بهترین خاطره ما در ایران زیارت امام رضا(ع) بود و امروز نیز زیارت قبر حاج قاسم بسیار خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز برای ارج نهادن به اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی به کرمان آمدم، افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقام و منزلت ایمانی برای ما به جا گذاشته است. راه حاج قاسم بهترین و بی‌آلایش‌ترین راه بود که در آن هیچ ظلمی نبود.

محمد وسام المرتضی با بیان اینکه امروز جنگ حقیقی را در لبنان داریم و انتخابات سرنوشت سازی در لبنان در حال برگزاری است، گفت: دشمنان ما در فاز نظامی خیلی با ما جنگیدند اما شکست خوردند بنابراین تلاش کردند که جنگ مذهبی بین شیعه و سنی را به وجود آورند اما باز هم شکست خوردند بعد از آن هم وحش تکفیر را به جان ما انداختند اما باز هم شکست خوردند. محاصره و فشار اقتصادی گلوله آخر آن‌ها است و امروز به سمت معیشت مردم شلیک کردند.

وی با بیان اینکه پایگاه حزب‌الله مهمترین نقطه قوت مقاومت است و دشمن به دنبال از بین بردن خط مقاومت است، ادامه داد: اکثریت مردم با ما هستند و امروز که به دلیل سفر به ایران امکان حضور در انتخابات را ندارم اما با حضور در مزار حاج قاسم رأی خود را به مقاومت می‌دهم و از اینجا این مهم را اعلام می‌کنم.

وزیر فرهنگ لبنان در پایان با اشاره به حمایت‌های سردار سلیمانی از مقاومت لبنان، گفت: به حسن تدبیر شهید سلیمانی توانستیم طوری پیروز شویم که دشمن یارای بودن در مرزهای ما را نداشته باشد. امروز به نمایندگی از امت مقاومت در لبنان، در کرمان حضور دارم و به عنوان وزیر دولت لبنان از جانفشانی‌ها و رهبری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی تشکر و ثبات خودمان را در راه حاج قاسم اعلام می‌کنم.

رحمان جلالی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمان نیز ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ لبنان برای حضور در کرمان بیان کرد: امیدواریم دستاورد سفر به دیار کریمان برکات معنوی خوبی برای مردم دو کشور داشته باشد.

جلالی با ابراز امیدواری برای ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه قرابت‌های فرهنگی دو کشور در بحث مقاومت، گفت: چهره اصلی جبهه مقاومت امروز در استان کرمان آرمیده است و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی در کرمان یکی از بسترهای فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان است.

انتهای پیام
captcha