ضرورت همراهی مردم برای حل مشکلات اقتصادی
کد خبر: 4056692
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

ضرورت همراهی مردم برای حل مشکلات اقتصادی

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ داشت که در ابتدا ممکن است سختی‌هایی داشته باشد، افزود: در کشور قحطی نیامده است مردم باید مراقب فریب فضای مجازی باشند تا با صرفه‌جویی و میانه‌روی مشکلات را مدیریت کنیم. 

حجت الاسلام علی توکلی خطیب موقت جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی، خطیب موقت جمعه کرمان، امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌ها نماز جمعه شهر کرمان با بیان اینکه همه واجبات حداقل و حداکثری دارد و تقوا از واجباتی است که بر آن بسیار توصیه شده است، گفت: اگر به معاد ایمان داشته باشیم زندگی و جامعه ما شکل دیگری خواهد شد و هر اندازه که یاد خدا و معاد را فراموش کنیم، گره‌های زندگی ما بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به توصیه لقمان به پسرش برای انجام کار خیر بدون توقع، بیان کرد: یکی از آثار نماز جمعه باید عملی کردن توصیه‌های گفته شده، در زندگی باشد و مراقب وسوسه‌های شیطان باشیم.
 
حجت‌الاسلام توکلی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مسائل اقتصادی و بحران‌های غذایی در جهان، بیان کرد: روسیه و اوکراین ۲۵ درصد گندم جهان را تامین می‌کردند و امروز جنگ بین اوکراین و روسیه سبب بحران شده است به طوری که در اوکراین که معروف به سبد نان جهان بود، نان جیره بندی شده است.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اجرا می‌شد کشور به این اندازه آسیب‌پذیر نبود، افزود: واگذاری‌های سال‌های اخیر به بخش خصوصی دست مردم را نگرفت و فاصله طبقاتی را بیشتر کرد.
 
حجت‌الاسلام توکلی با بیان اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی برای گروهی کسر شان و برای عده‌ای باز کننده گرهی بود که این نشان از نوعی فاصله طبقاتی است، افزود: اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ داشت که در ابتدا ممکن است سختی‌هایی داشته باشد و همراهی مردم در این زمان قابل تقدیر است.
 
وی با اشاره به نقش مردم در این درمان اقتصادی، گفت: کسی که کالا‌ها را ذخیره می‌کند به اقتصاد کشور کمک نمی‌کند. در کشور قحطی نیامده است اما زمانی که مردم بیشتر از نیاز خود کالا ذخیره می‌کنند بحران پیش‌ می‌آید بنابراین باید با صرفه‌جویی و میانه‌روی مشکلات را مدیریت کنیم. 

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اقدامات محتکران، بر رسیدگی جدی تعزیرات و صمت به این مسائل تاکید کرد و گفت: دشمنان در فضای مجازی سبب تشویش اذهان می‌شوند و مردم باید مراقب فریب فضای مجازی باشند.

حجت‌الاسلام توکلی تصریح کرد: مسئولان باید در این شرایط سخت جوابگوی مردم باشند و اقداماتی که انجام داده‌اند را توضیح دهند؛ مردم نیز باید با رعایت ادب و محترمانه مطالبه‌گر باشند زیرا یک ملت زمانی پابرجاست که مطالبه‌گر باشد.

انتهای پیام
captcha