نگاهی به عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کرمان در ماه رمضان
کد خبر: 4056459
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

نگاهی به عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت کرمان در ماه رمضان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان در ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در یک ماه‌ گذشته و در ماه مبارک رمضان گفت: همکاری اتحادیه برای برپایی محافل جمع‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن، انتخاب نمایندگان اتحادیه در پنج نقطه جغرافیایی استان و... از جمله مهمترین این اقدامات است.

گزارش عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان

مصطفی نیکورز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در یک ماه‌ گذشته و در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: همکاری اتحادیه برای برپایی محافل جمع‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای کرمان، امامزاده محمد(ع) و برخی از مساجد شهر کرمان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان در برگزاری محفل بزرگ قرآنی در شهر باغین، ادامه داد: همکاری در برگزاری چهار جُنگ قرآنی در بوستان‌های مختلف شهر کرمان و همکاری در برگزاری ۶۲۰ ختم قرآن کریم در توابع کرمان و چترود از دیگر برنامه‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان از عقد تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آموزش قرآن به خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در سال جاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی گروه تسهیلات برای مؤسسات قرآنی و اعطای وام به صورت قرعه‌کشی ماهانه از محل دریافتی‌های مؤسسات از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مدت یک ماه گذشته طرح بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستایی برای مربیان و فعالان قرآنی استان پیگیری و اجرا شده است، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حداقل ۲۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام کنندگان در سامانه مشاغل خانگی تحت عنوان شغل مربی قرآن کریم در یک ماه گذشته پیگیری شده است.

نیک‌ورز تصریح کرد: انجام ۲۳ مورد هدایت، راهنمایی و مشاوره مدیران مؤسسات و مربیان قرآن کریم در موضوعات مختلف(بیمه، تسهیلات، صدورمجوز، دوره تربیت مربی، برگزاری محفل وغیره)، پیگیری موارد مربوط به مالیات اتحادیه، پیگیری و ثبت دفاتر مالی اتحادیه در سال جاری، هدایت، مشاوره و تأیید تفاهم‌نامه تولید محتوا و پادکست قرآنی توسط مؤسسه سیدالشهدا و ارسال به تهران از دیگر اقدامات انجام شده اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان از انتخاب نمایندگان اتحادیه در پنج نقطه جغرافیایی استان خبر داد و افزود: این افراد به عنوان نماینده هیئت مدیره اتحادیه پیگیر مسائل مختلف مربوط به اتحادیه و مؤسسات و در واقع رابط بین مرکز استان و مؤسسات محدوده جغرافیایی تعیین شده هستند.

انتهای پیام
captcha