انتقاد منصفانه از مسئولان سبب رشد می‌شود
کد خبر: 4049626
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

انتقاد منصفانه از مسئولان سبب رشد می‌شود

امام جمعه کرمان بیان کرد: مسئولان باید نقد شوند اما این نقد‌ها نباید ناامید کننده باشند زیرا نقدهای دلسوزانه به جامعه رشد می‌دهد و نقدهای جهت‌دار و تحقیر کننده به جامعه آسیب وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۶ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تاکید بر اطاعت از خداوند در تمام امور زندگی، گفت: رمز این همه توجه و مراقبت برای انجام عبادات در این است که آدمی کانون سعادت و شقاوت است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بازتاب نهایی عمل انسان در آخرت است، گفت: با دو دسته عمل مواجه هستیم. بخشی از اعمال ما بازتابش در آخرت ذخیره می‌شود و بخش دیگری از اعمال تا قیامت همراه ما هستند و با مرگ هم از بین نمی‌روند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص اعمالی که اثرات آن تا آخرت وجود دارد، گفت: سه عمل وجود دارد که اجازه نمی‌دهد پرونده ما بسته شود، آن سه عمل ساخت بناها‌ و اشیاء مفید، ایجاد سنتی هدایتگر و فرزند نیک است.

نماینده ولی‌فقيه در استان، کمک و خدمت به مردم را یکی از اعمال سفارش شده عنوان کرد و افزود: کسانی که مسئولیت دارند باید بیشتر به این سفارشات توجه کنند زیرا خداوند مسیر را برای آن‌ها باز کرده و آن‌ها را در یک امتحان بزرگ قرار داده است.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام حسن‌(ع) و روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ارتش امروز جلوه‌ای از غرور ملی و عزت دینی ما است که با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا خدمات ارزشمندی را انجام می‌دهد.
 
وی با اشاره به نزدیک بودن شب‌های قدر و بهره‌مندی از این شب‌ها، به سه مسئله مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم این فرمایشات سیاست‌های کلی تامین اجتماعی است که عمل به آن‌ به ‌خصوص برای قشر آسیب‌پذیر جامعه امید بخش بوده و جامعه را به عدالت نزدیک می‌کند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به شعار سال و بیان اینکه امیدواریم عمل به این شعار به صورت جدی در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد زیرا عمل به راه برون رفت از مشکلات است، گفت: مسئله سوم رهنمودهای حکیمانه رهبر در دیدار با مسئولان نظام است که در یک سخنرانی راهبردها و سیاست‌ها را به بهترین وجه ممکن برای مسئولان بیان کردند که از جمله این راهبردها مردمی بودن یعنی فعال بودن در بین مردم، از بین بردن تشریفات زائد و کار با اخلاص برای مردم است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دفاع از حقوق کشور در مذاکرات هسته‌ای و گره نزدن سرنوشت اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای، مسئولیت بزرگی است، گفت: مسئولان نیز قابل نقد هستند و باید نقد شوند اما این نقد‌ها نباید ناامید کننده باشند زیرا نقدهای دلسوزانه به جامعه رشد می‌دهد و نقدهای جهت‌دار و تحقیر کننده به جامعه آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام
captcha