آغاز فعالیت حضوری مدارس استان کرمان
کد خبر: 4046230
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

آغاز فعالیت حضوری مدارس استان کرمان

همزمان با سراسر کشور، فعالیت حضوری مدارس استان کرمان آغاز شد. تزریق سه نوبت واکسن دانش‌آموزان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور دانش‌آموزان بیمار در مدرسه از جمله ضرورت‌های آموزش حضوری اعلام شده است.

آموزش حضوری مدارس کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان امروز ۱۴ فروردین‌ماه و همزمان با آغاز فعالیت حضوری مدارس با حضور در هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش شهید شیرودی ناحیه یک کرمان ضمن بازدید از روند آموزش حضوری، در جمع هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان در مراسم صبحگاه دانش‌آموزی سخن گفت.

وی ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و با اشاره به آسیب‌های کرونا برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، گفت: حضور دانش‌آموز در کلاس و ارتباط صمیمی و چهره به چهره بین معلم و دانش‌آموز باعث یادگیری بهتر می‌شود. در مدرسه دانش‌آموزان آداب زندگی و مهارت‌های اجتماعی را می‌آموزند و برای ساختن آینده بهتر آماده می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه همه‌ی ما می‌دانیم که آموزش مجازی دشواری‌های خاص خود را به ویژه برای دانش‌آموزان ابتدایی دارد و دور بودن دانش‌آموزان از کلاس درس تبعات منفی زیادی به همراه داشت، بر تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد همه دانش‌آموزان هر سه نوبت واکسن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: توصیه من به همه دانش‌آموزان این است که بهداشت و نظافت را کاملا رعایت کنند. استفاده از ماسک سر کلاس درس و در محیط مدرسه الزامی است. زنگ‌های کلاس درس باید به گونه‌ای تقسیم بندی شود که مشکل خاصی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هر دانش‌آموزی که مشکل یا بیماری دارد باید درمان شود و در مدرسه حضور نداشته باشد و به خاطر بیماری چند نفر نمی‌شود آموزش را تعطیل کرد، افزود: خط قرمز ما سلامت دانش‌آموزان است. امروز صبح به چند مدرسه سر زدم فضای نشاط و شادابی به طور کامل حکم‌فرما بود که امیدواریم این فضا توام با سلامتی دانش آموزان تداوم داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: در مدتی که گذشت در زمینه تعلیم و تربیت با نقصان مواجه شدیم این کمبودها را باید جبران کنیم تا این شرایط خاص را پشت سر بگذاریم و تعلیم و تربیت را به روال عادی برگردانیم. امروز روزی شبیه اول مهر است، امیدواریم با همکاری اولیا و همه فرهنگیان استان بتوانیم پایان سال موفقی با آموزش حضوری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha