ضرورت تلاش علمی در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی
کد خبر: 4044975
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
امام جمعه کرمان بیان کرد:

ضرورت تلاش علمی در جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش دانشگاهیان در تولیدات دانش بنیان گفت: باید با سخت‌کوشی و عمل مبتنی بر علم و دانش کیفیت کار را بالا ببریم تا بتواند با کالاهای خارجی رقابت کرده و در داخل کشور نیز متقاضیان زیادی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز ۵ فروردین ماه در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ شهر کرمان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، معرفت و شناخت خداوند را دارای سه مرحله عنوان کرد و افزود: فکر و اندیشه، علم و یقین و ایمان به خدا و به عالم غیب ۳مرحله شناخت خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه اولوالاباب کسانی هستند که به خاطر ذات خداوند صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند، گفت: ترس از قضاوت دیگران، دشمن شاد نشدن، مظلوم نمایی کردن و بی‌نصیب نماندن از چیزی از جمله دلایلی است که افراد صبر می‌کنند، اما در قرآن هیچ‌یک از این‌ها با ارزش نیست و آن صبری در قیامت فایده دارد که تنها برای رضای خداوند باشد که در آیات و روایات اسلامی به آن توصیه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه امیدوارم در سال جدید تحولاتی در درون ما ایجاد شود که سالی کم‌گناه و بیگناه داشته باشیم، گفت: در سال گذشته شاهد رقم خوردن حوادث تلخی بوده‌ایم که از جمله آن می‌توان به شهادت و از دست رفتن تعدادی از جوانان شیعه به دست آل‌سعود و کسانی که خود را خادمین حرمین شریفین می‌دانند اشاره کرد که متاسفانه کشورهایی هم که ادعای حقوق بشر دارند، ساکت مانده و کاری نکردند.

وی تصریح کرد: کار باید بر اصول علمی و در صحنه عمل به ‌درستی انجام شود. بنابراین زمانی که از کار دانش بنیان صحبت می‌کنیم بخشی از آن را نیرو‌های متخصص دانشگاهی که سال‌ها هم تلاش کرده و درس خوانده‌اند، شامل می‌شود.

امام جمعه کرمان افزود: باید وارد بازار کار شد تا بتوانیم چیزی را عملیاتی کنیم. باید با سخت‌کوشی و عمل مبتنی بر علم و دانش کیفیت کار را بالا ببریم تا قابل عرضه به دنیا باشد، بتواند با کالاهای خارجی رقابت کرده و در داخل کشور نیز متقاضیان زیادی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه نگاه راهبردی رهبر انقلاب یکی از دارایی‌های ما است، گفت: ایشان در هر عرصه نگاه دوردست به موضوعات دارند و یکی از این‌ها عرصه‌های مهم نامگذاری سال‌ها است.

وی، وجود نیروهای جوان تحصیل کرده، دولت با انگیزه و سخت کوش، کشور وسیع و با ظرفیت و مردم خوش فهم و با استقامت را از جمله دارایی‌های مهم ما عنوان کرد و گفت: با این دارایی‌ها می‌توانیم اهدافی را که رهبر معظم انقلاب برای امسال مشخص کرده‌اند، اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه کمک مردم به پلیس می‌تواند در کاهش تصادفات اثرگذاری زیادی داشته باشد، گفت: مردم با صبر و حوصله و مقداری تامل می‌توانند حوادث رانندگی را کاهش دهند. برای ما شایسته نیست که در چند روز اخیر، شاهد تصادفات و حوادث جانی باشیم.

انتهای پیام
captcha