لزوم توجه جهادگران در عرصه تبیین به انحرافات
کد خبر: 4042056
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

لزوم توجه جهادگران در عرصه تبیین به انحرافات

امام‌جمعه کرمان بیان کرد: یک جهادگر بصیر در عرصه تبیین باید تلاش کند جلوی بیراهه‌ها گرفته شود زیرا اگر انحراف خوب تبیین نشود جهادگر در عرصه تبیین نمی‌توانند رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌‌جمعه کرمان، امروز، ۲۰ اسفندماه و در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان با اشاره به اصول سعادتمندی انسان از منظر قرآن کریم، بیان کرد: اولوالالباب از سوء‌حساب و بدی حساب در دادگاه قیامت هراس دارند.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: گروهی سوءحساب را رسیدگی دقیق و بدون کم‌وکاست به اعمال، رفتار و همه حرکات و فعل و انفعالات انسان دانسته‌اند و برخی دیگر آن را رسیدگی به اعمال بدون تخفیف و بعضی هم سوءحساب را محاسبه همراه با توبیخ و سرزنش عنوان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در خصوص جزای اعمال، چهار اصل مهم در قرآن آمده است که باید به این اصول توجه کنیم، گفت: اولین اصل بسیار مهم این است که هر کس هدایت شود برای خودش هدایت شده و سود آن به خودش می‌رسد. برای هدایت باید راه را بشناسیم و انگیزه و اراده انجام در مسیر هدایت را داشته باشیم که آن وقت نتیجه برای ما نشاط‌ آور است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: اصل دوم قرآن این است که اگر کسی گمراهی را بپذیرد بیشترین ضرر متوجه خودش می‌شود زیرا کسی که گمراهی را می پذیرد هم در مقابل فطرت قرار گرفته و هم در مقابل قوانین و مقررات و دستورات الهی ایستاده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس بار گناه دیگری را به دوش نمی‌کشد، گفت: کسی که در انحراف کسی نقش داشته باشد در واقع معصیت کرده است و مجازات می‌شود اما هر کسی باید اعمال و رفتار خودش را پاسخگو باشد و اصل چهارم این است که خداوند حجت را بر همه تمام می‌کند و پیام هدایت به همه انسان‌ها خواهد رسید بعد از آن مجازات می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان و گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید، به هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از امنیت و آسایش را مربوط به نقش ممتاز این سربازان مخلص و فداکار هستیم که هم حوادث و هم دشمن را خوب می‌شناسند و با تسلط بر اوضاع، امنیت کنونی محصول کار آن‌ها است.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مجلس خبرگان، این سخنان را حاوی نکات بسیار برجسته، مهم و راهبردی برای نظام و جهان اسلام دانست و گفت: یکی از این نکات موضوع جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین اقتدار ملی در کشور است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به این ثمرات برسیم و حوادث نتواند خدشه‌ای به اقتدار ملی وارد کند، باید به محورها و نکاتی توجه داشته باشیم، به ویژه اگر می‌خواهید در این عرصه جهادگر باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در عرصه جهاد تبیین دشمن شناسی است، افزود: یک جهادگر بصیر و با انگیزه در عرصه تبیین باید تلاش کند جلوی بیراهه‌ها گرفته شود زیرا هر چه بیراهه‌ها جلوتر می‌روند زاویه و فاصله آن‌ها بیشتر می‌شود، بعد از انقلاب بارها بیراهه رفتن برخی افراد و احزاب و گروه‌ها را دیدیم و اگر کژی‌ها و بیراهه‌ها را خوب بشناسیم جلوی آن گرفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: جهادگر عرصه جهاد تبیین باید مواظبت کند تا انحراف را برای توده‌های مردم به خوبی بیان کند و این همان است که امام علی در جای جای نهج‌البلاغه به افشای خط انحراف در جامعه پرداخته است.

وی با بیان اینکه افرادی که در صف فتنه‌گران قرار می‌گیرند بدون اینکه بفهمند خودشان در صف فتنه هستند، تاکید کرد: در جهاد تبیین اگر فتنه و انحراف خوب تبیین نشود بعضی که فکر می‌کنند جهادگر عرصه تبیین هستند نمی‌توانند رسالت خود را به درستی انجام دهند و ما در کشوری قرار داریم که ‌همه‌ همت این است که از دین خداوند دفاع و در خط ائمه حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha