رویکرد آموزشی باید محبت به دانشجویان باشد
کد خبر: 4040788
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
رئیس دانشگاه آزاد کشور:

رویکرد آموزشی باید محبت به دانشجویان باشد

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه محیط آموزشی محیط مجازی نیست، گفت: اگر با دانشجو محبت داشتید می‌توانید او را بسازید و رشد دهید و رویکرد آموزشی ما باید رویکرد محبت و دوست داشتن مطلق دانشجویان باشد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در اختتامیه نخستین جشنواره ملی «شعر سرو» که امروز ۱۵ اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد، بیان کرد: امروز دنیای خاکی ما دوباره گرفتار جهالت مدرن شده است و امیدواریم انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری بتواند تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند و مقدمه ظهور مهدی موعود(عج) باشیم تا بشر را از ظلمت و جهالت بیرون آورد.

وی با اشاره به آیه ۳و۴ سوره ملک و بیان اینکه در خلقت خداوند رحمان تفاوتی نیست، به بیان مباحثی از نظم و زیبایی در خلقت خداوند پرداخت و گفت: نظم اساس چیزی است که ما در طبیعت با آن سر و کار داریم و جایی که نظم وجود دارد زیبایی و سختی می‌بینیم.

طهرانچی با بیان اینکه در دنیای مادی نظم یا در ساختار است یا در رفتار و نظم در دنیای انسانی می‌شود محبت و عدالت، بیان کرد: اجتماع را با محبت و مودت به سامان می‌رسانند و لازمه نظم درون خانواده به عنوان یک اجتماع کوچک محبت و مودتی است که خداوند در خانواده ایجاد کرده است و زیبایی خانواده زمانی‌ است که نظم دارد و آشفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه در محیط خانواده، اجتماع، آموزش و رفاقت باید جاذبه و دافعه حفظ شود، گفت: با غضب و شهوت می‌خواهند محیط رفاقتی ما را در فضای جهان شبکه‌ای به تسخیر خود درآورند و برای دنیای ما غیر خدا را مایه مودت قرار دهند. به ظاهر با هم هستند اما به محض اینکه یکی قدرت پیدا کند بر دیگری برش دارد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور ادامه داد: شعار متحد و یکپارچه می‌دهند اما تا قدرت بیابند دست به سلاح می‌برند زیرا آن‌ها با هم محبت ندارند و محبت‌های ظاهری مجازی خلق می‌کنند که باید متوجه این امر بود که بین مودت و ولایت رابطه است، اگر دوستان خود را از دوستان غیر خدا انتخاب کردید و در شبکه‌ای وارد شدید که در آن حب خدا محور نیست در زمانی که بحث جهاد مطرح می‌شود نه می‌گویید.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) کلید حیات بود، گفت:۱۳ رجب ولادت امام کامل بود و نیمه شعبان ولادت امام زنده‌ای است که منتظریم جامعه کامل را به ما وعده بدهد و امروز ولادت پاره تن رسول‌الله است کسی که محبت او زبانزد بود و حتی به دشمنان از دید محبت نگاه می‌کرد زیرا صلاح آن‌ها را می‌خواست.

طهرانچی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای بازگشت افراد به دین رسول خدا حاضر شد از فرزندان خود بگذرد، گفت: مودت و محبت یکپارچکی اجتماعی و سازندگی می‌آورد. اگر با دانشجو محبت داشتید می‌توانید او را بسازید و رشد دهید.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: محیط آموزشی محیط مجازی نیست، به صورت عینی باید دانشجویان را ساخت زیرا بی‌محبت، ساختن میسر نیست و زبان شعر زبان محبت و زبان بیان مودت است و رویکرد ما باید رویکرد محبت و دوست داشتن مطلق دانشجویان باشد.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه حاکمی که مردمش را دوست نداشته باشد نمی‌تواند حاکم باشد، بیان کرد: ما باید شبکه‌ای را درست کنیم در مقابل شبکه‌های جهانی و این جشنواره برای این است که شبکه نیکوکاران را دور هم جمع کند و حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از این شبکه‌ سازی است که ملیت‌های مختلف را دور هم جمع کرد.

طهرانچی در پایان خاطر نشان کرد: زبان شعر را قدر بدانید زیرا دلی که محبت خداوند را ندارد از آن شعر بیرون نمی‌آید زیرا شعر تراوش دل است.

انتهای پیام
captcha