اختتامیه جشنواره ملی «شعر سرو» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4040646
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

اختتامیه جشنواره ملی «شعر سرو» در کرمان برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره ملی«شعر سرو» با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد، فرمانده سپاه ثارالله کرمان و جمعی از شاعران در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، اختتامیه نخستین جشنواره ملی«شعر سرو» امروز ۱۵ اسفندماه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد، فرمانده سپاه ثارالله کرمان، رئیس دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیرکل ارشاد کرمان و جمعی از شاعران در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی در این مراسم بیان کرد: یکی از بهترین‌ نعمت‌های الهی محبوبیت و خوش‌نامی است که در قرآن و ادعیه نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: اگر درست به عمق این نعمت بیندیشیم خواهیم دید که آن بهتر از هر پست و مقامی است و تاکنون انسان‌های بزرگی عَلَم خوشنامی را دست گرفته‌اند که خوشنام‌ترین آن‌ها حسین‌بن‌علی(ع) است.

حجت‌الاسلام شریفانی با بیان اینکه تربیت محبت محور امام حسین(ع) مهمترین کارکرد چنین جشنواره‌هایی است، بیان کرد: صرف نظر از جایگاه شعر در محافل و عرصه‌های مختلف وقتی شعر در مکتب امام حسین(ع) قرار می‌گیرد ارزش مضاعف پیدا می‌کند.

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی با تبریک اعیاد ماه شعبان و روز پاسدار بیان کرد: نخستین جشنواره شعر سرو به همت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و همرامی بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت برگزار شد و تمام همکاران دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج‌قاسم سلیمانی با عشق برای برگزاری این جشنواره فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شاعر با یک‌هزار و ۱۰۷ شعر در این جشنواره شرکت کردند، گفت: این جشنواره در سه محور زندگی و سیره امام حسین(ع)، زندگی و مکتب حاج قاسم سلیمانی و ادبیات پایداری در سه سطح دانشجویی، دانش‌آموزی و آزاد برگزار شد و امیدواریم از این مسیر دانش‌آموزانی تربیت شوند که برترین شعرا باشند زیرا شعر برترین و فاخرترین هنر برای ترویج ارزش‌ها است.

شعرخوانی شاعران حاضر در جلسه و تجلیل از تعدادی از خانواده شهدا و شاعران از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha