دانشگاه‌ها برای عملکرد وقف پیشنهاد بدهند
کد خبر: 4039448
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
امام جمعه کرمان:

دانشگاه‌ها برای عملکرد وقف پیشنهاد بدهند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ساختار موجود وقف توان مدیریت وقف‌های ارزشمند کشور را ندارد، گفت: دانشگاه برای رفع این مشکل و چگونگی ساختار و عملکرد وقف پیشنهاد بدهد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، نشست شورای راهبردی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، امروز نهم اسفندماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و رئیس دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این نشست با تأکید بر اینکه وقف باید تبدیل به جریان قدرتمندی در دانشگاه شود تا ضمن پوشش خود دانشگاه فعالیت‌های بیرونی را هم انجام دهد، سه موضوع ساختار، رویکرد و عملکرد در موضوع وقف را مورد اشاره قرار داد.

وی با بیان اینکه بحث ساختار و عملکرد به شدت دچار ضعف است و ساختار موجود وقف توان مدیریت وقف‌های ارزشمند کشور را ندارد، گفت: مدارس علمیه استان کرمان از پشتوانه‌های عظیم وقف برخوردارند که طی سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: وضع رویکرد وقف خوب است اما علاوه‌ بر ساختار، عملکرد وقف نیز به شدت دچار مشکل است و بعضاً امور خیریه جای وقف را گرفته و مردم کمتر به وقف رغبت دارند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با تأکید بر اینکه دانشگاه برای رفع این مشکل و چگونگی ساختار و عملکرد وقف پیشنهاد بدهد، گفت: اساساً آموزش و یادگیری در دانشگاه و فناوری و تخصص، همه در راستای خدمت به مردم است. دانشگاه به هر میزان که بتواند این علمِ آموخته را تبدیل به ثروت کند و مردم از آن بهره‌مند شود، به رسالت اصلی خود نزدیک‌تر شده است.

انتهای پیام
captcha