بچه‌های آفتاب سرگردان در خیابان
کد خبر: 4039265
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

بچه‌های آفتاب سرگردان در خیابان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان در خصوص تخلیه مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بچه‌های آفتاب بیان کرد: ملک مورد نظر متعلق به پرورشگاه و ‌موقوفه است و تمام هزینه این مکان باید خرج بچه‌های یتیم پرورشگاه دیلمقانی شود.

تخلیه موسسه بچه‌های آفتاب

حجت‌الاسلام مصطفی‌بساوند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کرمان در خصوص تخلیه مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بچه‌های آفتاب، بیان کرد: ملک مورد نظر متعلق به پرورشگاه و ‌موقوفه است.

وی ادامه داد: سند مالکیت این ملک به نام موقوفه است. رأی دادگاه به نفع موقوفه صادر شده و رأی تجدید نظر نیز به نفع موقوفه صادر شده است. دفعات متعددی اوقاف برای اجرای حکم اقدام کرد که هر بار با همین طرفند اجرای حکم به تعویق افتاد.

بساوند افزود: در مورخ ۱۲بهمن ماه امسال جلسه‌ای با حضور موحد رئیس کل دادگستری کرمان، ابرهیمی رئیس دادگاه انقلاب شهرستان و بخشی معاون دادگستری در دادگستری کرمان تشکیل و برای چندمین بار به مدت ۱۰ روز به بهزیستی مهلت داده شد تا تعیین تکلیف کرده و یا ملک را تخلیه و تحویل پرورشگاه دیلمقانی دهد یا با اوقاف سند اجاره تنظیم کند که متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان کرمان تصریح کرد: حتی توضیح داده شد که اوقاف تمام بچه‌های این مدرسه چه بی سرپرست و چه بد سرپرست را پذیرش می‌کند و در پرورشگاه دیلمقانی اسکان می‌دهد و حتی حاضر شدیم مبلغی بپردازیم تا بتوانند جایی اجاره کنند.

وی با بیان اینکه امروز فقط بخشی از ساختمان تخلیه شد و برای تخلیه مابقی ملک ده روز فرصت داده شد تا بهزیستی اقدام کند، افزود: تمام هزینه این مکان باید خرج بچه‌های یتیم پرورشگاه دیلمقانی شود.

بساوند ادامه داد: بیش از بیست سال حکم صادر شده است اما بهزیستی هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف انجام نداد. اوقاف اگر حکم را اجرا نمی‌کرد، که هنوز هم تمام اجرا نشده آیا کوتاهی در حق ایتام دیلمقانی نبود؟ ضمن اینکه بهزیستی این مکان را در اختیار موسسه‌ای زیر مجموعه خود قرار داده که این مجموعه طرف قرارداد بهزیستی است.

مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بچه‌های آفتاب وابسته به اداره کل بهزیستی کرمان در خیابان هفده شهریور کرمان قرار دارد و یکی از موسساتی است که در زمینه حمایتی و آموزش به بچه‌های کار و خیابان و اتباع فعالیت دارد و امروز بخشی از این مکان بر اساس حکم صادر شده تخلیه شد.

انتهای پیام
captcha