آموزش و پرورش اعتبار کشور و نظام است
کد خبر: 4038191
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

آموزش و پرورش اعتبار کشور و نظام است

فرمانده سپاه ثارالله در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش اعتبار کشور و نظام است و باید به سهم خودمان در کنار آموزش و پرورش باشیم.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان امروز، سوم اسفندماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: ۴ مجموعه سپاه از جمله بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی، بسیج عشایری و مؤسسه کوثر، تعامل و همکاری گسترده‌ای با آموزش و پرورش دارند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش یک دستگاه حکومتی است، افزود: نگاه ما به آموزش و پرورش مثل نگاه کردن به یک سازمان یا دستگاه وزارتخانه‌ای و دولتی نیست چرا که اگر این گونه باشد با آمد و رفت دولت‌ها آموزش و پرورش دچار لطمه می‌شود. آموزش و پرورش باید نهادی حکومتی باشد و دولت‌ها پشتیبان آن باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان افزود: آموزش و پرورش نباید سیاسی باشد، با توجه به این که دانش‌آموزان بخش عمده عمر مفید خود را در اختیار آموزش و پرورش هستند، آموزش و پرورش باید در راستای فراهم کردن زمینه ظهور و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کند.

معروفی تاکید کرد: به سهم خودمان باید در کنار آموزش و پرورش باشیم، اعتبار کشور و نظام به آموزش و پرورش است، تربیت دینی فقط وظیفه معلمان دینی، قرآن و پرورشی نیست، اگر دبیر فیزیک، ریاضی یا جغرافیا در این زمینه تلاش کند مؤثرتر است.

وی گفت: در زمینه ترویج مکتب شهید سلیمانی بیشترین کار را در آموزش و پرورش می‌توانیم انجام دهیم، مکتب شهید سلیمانی اندیشه و تفکری والا است که سرچشمه آن در استان کرمان است. گلزار شهدای بین‌المللی کرمان، زائرسرای اقشار، زائرسرای مکتب و معرفی قنات ملک به عنوان یکی از مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی در دستور کار است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سپاه، تکیه گاه آموزش و پرورش است، ما در جنگ تمام عیار فرهنگی کنار آموزش و پرورش هستیم تا از آرمان‌های امام و رهبری حراست کنیم.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار همراهی سپاه با آموزش و پرورش را مایه دلگرمی دانست و گفت: امیدواریم عملکرد ما در پست و مسئولیتمان به گونه‌ای باشد که فردای قیامت در محضر شهدا شرمنده نباشیم و اینکه مدیونشان نباشیم، می‌تواند مهمترین دستاورد زندگی ما باشد.

وی افزود: تمام ظرفیت آموزش و پرورش در اختیار سپاه و بسیج برای انجام فعالیت‌های انقلابی است. اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی با ۱۰۰ اتاق و امکانات کامل در کرمان احداث می شود و پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم که امیدواریم گامی در راستای عزتمندی بیشتر معلمان باشد و دیدار با خانواده معظم شهدا را هم از اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت خیران با اولویت مناطق محروم برای مدرسه سازی و محرومیت زدایی مورد توجه است و پویش دانش‌آموزی میلاد سردار هم به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد ولادت شهید سلیمانی برگزار می‌شود، چرا که مهمترین جایگاه برای تبیین مکتب شهید سلیمانی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha