اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان برگزار شد
کد خبر: 4036722
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجرکشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور ذبیح‌الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، هنرمندان و مردم شامگاه ۲۶ بهمن‌ماه، در محوطه باز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه برگزاری این آئین بیان کرد: گروه‌های موسیقی و مردم از این جشنواره استقبال بسیار خوبی کردند و این نشان داد که جنوب کرمان ظرفیت بزرگی در حوزه موسیقی در منطقه و کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره با هدف تمرکز زدایی از برنامه‌های جشنواره‌های بین‌المللی فجر در استان‌ها نیز برگزار شد، گفت: این یک رویداد مهم است که بعد از دو سال تعطیلی کرونا در این منطقه رخ داد و مورد استقبال قرار گرفت.

اسحاقی ظرفیت موسیقی جنوب کرمان را در بخش‌های پاپ، کلاسیک، سنتی و غیره غنی دانست و تصریح کرد: 18 گروه موسیقی به مدت 4 شب همزمان با سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر کشور در شهرستان جیرفت به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی موسیقی محلی و سنتی جنوب کرمان دانست و گفت: معرفی، حفظ و توجه به موسیقی سنتی و محلی و تقویت فرهنگ‌های قومی به عنوان قسمتی از فرهنگ ملی برای جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانگان و تشویق و تأکید بر اهمیت آداب و رسوم ملی در جهت تحکیم وحدت و انسجام ملی و غیره از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha