لزوم تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان
کد خبر: 4016479
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

لزوم تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استانداری کرمان بیش از ۹۵ درصد مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد دارای اصالت هستند، بر لزوم تسهیلگری بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد تأکید کرد.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان امروز شنبه 6 آذرماه در نشست هم‌اندیشی با قوامی رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: طی سال گذشته 35 هزار شغل توسط دستگاه‌های مربوطه در استان اجرا شده که 13 هزار شغل مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

وی بابیان اینکه مشاغلی که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود مشاغل مولد و پایداری هستند افزود: از لحاظ کمی بیش از یک‌سوم مشاغل توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود که ۷۷ ناظر شغلی کمیته امداد از شغل‌های ایجاد شده توسط این نهاد به‌صورت مستمر بازدید می‌کنند و این اقدام باعث پایداری طرح‌های اشتغال این نهاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استانداری کرمان بیش از ۹۵درصد مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد دارای اصالت هستند، به مشاغل ایجاد شده توسط این نهاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تاکنون 10 هزار و 500 طرح در زمینه‌ی کشاورزی، 17 هزار و 900 طرح در زمینه‌ دام‌پروری، 24 هزار طرح در زمینه‌ خدمات، ۶۹۰۰ طرح در زمینه‌ فرش و گلیم، ۵۷۰۰ طرح در زمینه‌ صنفی و تولیدی، ۱۹۰۰ طرح در زمینه‌ صنایع‌دستی، ۵۲۰۰ طرح در زمینه‌ حمل‌ونقل، ۸۳۰ طرح در زمینه‌ پرورش طیور، ۳۶۰ طرح در زمینه‌ زنبورعسل و ۴۸ طرح در زمینه‌ آبزیان توسط کمیته امداد در استان کرمان اجراشده است.

وی در ادامه همچنین به نقش این نهاد در اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: در هفت‌ماهه امسال ۱۴۸۰ تن گوشت قرمز، ۶۵۰۰ تن شیر، ۱۰۰ تن پشم، ۱۹۹ تن گوشت مرغ و ۵۸ تن گوشت ماهی توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولید شده است.

صادقی بر لزوم تسهیلگری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندی سازی آن‌ها تأکید کرد و افزود: براساس اعلام بانک مرکزی خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند.

وی خطاب به رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمان گفت: انتظار داریم مدل تفکر جهادی و روان‌سازی که در کارها دارید در تمام شعب بانک ملی استان نهادینه شود و با توجه به فرصت کوتاهی که به پایان سال باقی‌مانده درخواست ما از بانک‌ها تسهیلگری و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح ۴۰ قسیم حاج قاسم سلیمانی در راستای ساخت ۵۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این طرح در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی کلنگ زنی شد و قرار است در دومین سالگرد این سردار بزرگ نیز تحویل مددجویان کمیته امداد شود.

صادقی ادامه داد: طرح ۴۰ قسیم از محل اعتبارات این نهاد و همکاری خیرین برای مددجویان در حال ساخت است و برای تکمیل این طرح قرار است 100 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به هر واحد مسکونی توسط بانک‌های عامل ملی و تجارت پرداخت شود که انتظار داریم بانک‌های عامل در این زمینه نیز تسهیلگری کنند.

جاوید قوامی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمان نیز در این نشست اقدام کمیته امداد در اشتغال و توانمندسازی مددجویان را ارزشمند دانست و گفت: این نهاد با فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان کارهای زیربنایی انجام می‌دهد که ماندگار و ارزشمند است.

وی در پایان از آمادگی این بانک در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این اقدام گره‌ای از مشکلات مددجویان و محرومان باز کنیم.

انتهای پیام
captcha