اهدای ۳۰ نسخه خطی قرآن به کتابخانه ملی کرمان
کد خبر: 4015187
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
از سوی اهالی زنگی‌آباد صورت گرفت؛

اهدای ۳۰ نسخه خطی قرآن به کتابخانه ملی کرمان

مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه ملی کرمان با بیان اینکه ۳۰ نسخه خطی قرآن از شهر زنگی‌آباد به کتابخانه اهدا شده است، گفت: پس از راه‌اندازی بخش ویژه نسخ خطی در کتابخانه ملی مرکزی استان افراد می‌توانند در شرایط خاص و از نسخه‌های اسکن شده طبق دستورالعمل‌ها استفاده کنند.

سمانه معلم‌زاده مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه ملی کرمان

سمانه معلم‌زاده، مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه ملی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: هم اکنون 98 عنوان نسخه چاپ سربی، 178 نسخه چاپ سنگی و 27 عنوان نسخه خطی در کتابخانه ملی کرمان وجود دارد که به‌صورت جداگانه در یک مجموعه نگهداری می‌شوند.

معلم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر امکان بازدید مراجعه کنندگان از این نسخ وجود ندارد، ادامه داد: کار ثبت و ورود اطلاعات این نسخ ارزشمند انجام شده است و پس از راه‌اندازی بخش ویژه برای این کتاب‌ها در کتابخانه ملی مرکزی کرمان افراد می‌توانند در شرایط خاص و از نسخه‌‌های اسکن شده طبق دستورالعمل‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه موضوعات این نسخ نفیس بیشتر در ارتباط با مذهب، تاریخ و طب است، تصریح کرد: نفیس‌ترین کتاب‌های این مجموعه یک قرآن خطی بزرگ و یک شاهنامه خطی است.

مسئول بخش نسخ خطی کتابخانه ملی کرمان با اشاره به اعلام فراخوان برای جمع‌آوری کتب خطی و نفیس از سراسر استان برای نگهداری در کتابخانه ملی کرمان در روزهای آینده، گفت: 30 نسخه قرآن خطی از شهر زنگی‌آباد به کتابخانه اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha