اشتغالزایی ۲۰۰ نفر توسط مؤسسه قرآنی زینبیه شهرستان بافت
کد خبر: 4010893
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

اشتغالزایی ۲۰۰ نفر توسط مؤسسه قرآنی زینبیه شهرستان بافت

مؤسسه قرآنی زینبیه بی‌بی کبری شهرستان بافت یکی از مؤسسات فعالی است که علاوه‌ بر برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، با پرپایی کلاس‌های هنری و نمایشگاه‌های متعدد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

 مؤسسه قرآنی زینبیه شهرستان بافتسکینه حضرتی، مؤسسه قرآنی زینبیه بی‌بی کبری شهرستان بافت در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان با بیان اینکه این مؤسسه فعالیت خود را از سال 1381 با مجوز اداره ارشاد اسلامی آغاز کرد و تاکنون به‌صورت خودکفا و بدون حمایت از سازمان و نهادی به کار خود ادامه داده است، گفت: بیشترین تمرکز آموزش در مؤسسه بر حفظ قرآن بود. اما دوره‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و همچنین کلاس‌های آموزش هنری مثل پته‌دوزی و دوخت چرم و غیره نیز در مؤسسه زینبیه برگزار  شده است.

حضرتی با بیان اینکه نزدیک به 50 نفر از بانوان کم‌سواد و یا بی‌سواد مطلق با شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسه زینبیه در مدت چهار سال موفق به تلاوت قرآن شدند، گفت: یکی از اقدامات مهم مؤسسه قرآنی زینبیه بی‌بی کبری شهرستان بافت در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای بانوان، برگزاری کلاس‌های هنری بود و در حال حاضر کارگاه خیاطی و شیرینی‌پزی مؤسسه فعال است که سبب کسب درآمد برای خانواده‌ها شده است و حدود 200 نفر با بهره‌مندی از آموز‌ش‌ها و حمایت‌های مؤسسه قرآنی زینبیه به درآمدزایی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته چهار نمایشگاه اقتصاد مقاومتی توسط این مؤسسه برگزار شد و تعدادی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه برای دریافت وام و ایجاد اشتغال خانگی به صندوق‌کارآفرینی امید و اداره کار معرفی شدند. همچنین نمایشگاه‌هایی برای فروش محصولات تولید خانگی هر سه ماه یک بار در محل مؤسسه برگزار می‌شود که مورد استقبال بسیار خوب مردم و مسئولان قرار گرفت.

حضرتی برپایی مراسمات عزاداری و جشن ولادت اهل‌بیت(ع)، نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، نمایشگاه کتاب، برگزاری جلسات مشاوره و حمایت از تعدادی از خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در مؤسسه قرآن و عترت زینبیه بی‌بی کبری شهرستان بافت دانست و گفت: مهمترین دغدغه امروز برپایی مجدد کلاس‌های حضوری است تا بتوانیم مانند گذشته فعالیت‌های متعددی را انجام دهیم.

وی بر ضرورت واکسیناسیون کرونا برای برگزاری کلاس‌های قرآن به‌صورت حضوری تأکید کرد و گفت: به دلیل اینکه امکان برگزاری کلاس به‌صورت حضوری فراهم نبود، کلاس‌های آموزش تلاوت قرآن در حال حاضر در این مؤسسه انجام نمی‌شود. امیدواریم با واکسیناسیون همگانی و کاهش مبتلایان به کرونا قرآن دوستان بتوانند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند.

حضرتی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قرآن‌آموزان مؤسسه به نصف کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: مسئولان باید حمایت‌های بیشتری را از مؤسسات و مربیان قرآنی انجام دهند. مربیان قرآن با وجود تلاش بسیاری که برای آموزش قرآن انجام می‌دهند مورد توجه نیستند و بسیار ضعیف مانده‌اند.

انتهای پیام
captcha