مراسم گرامیداشت هفته وحدت در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد
کد خبر: 4007339
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

مراسم گرامیداشت هفته وحدت در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر رحمت از سوی خبرگزاری ایکنای کرمان با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی این استان امروز یکم آبان‌ماه در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی از سوی خبرگزاری ایکنا در کرمان با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی این استان امروز یکم آبان‌ماه در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی کرمان و به‌صورت وبینار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: تمام پیامبران که برای هدایت بشر فرستاده شدند رسالتی را بر عهده داشتند و رسالت پیامبر اسلام(ص) به‌عنوان خاتم انبیا، تکمیل اخلاق بوده است.

وی با بیان اینکه تکمله دستاوردهای 124 پیامبر به دست حضرت محمد(ص) رقم خورد، گفت: این تکمله کتاب آسمانی  قرآن است که در 23 سال به‌صورت تدریجی و دفعی بر قلب پیامبر نازل شد.

حجت‌الاسلام عامری در بخش دیگری از سخنانش به بررسی سجایای اخلاقی پیامبر اسلام(ص) بر اساس روایتی از امام علی(ع) پرداخت و گفت: به هر اندازه که بتوانیم این سجایای اخلاقی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندیم رستگار خواهیم شد. طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) مؤمن ایمانش کامل نمی‌شود تا خصلت‌های اخلاقی هم در کردار و رفتار و هم در اندیشه درون و برون او وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه ظهور امام عصر(عج) نیازمند این است که انسان‌ها به تکامل برسند، به بررسی عواملی پرداخت که سبب تکامل انسان ‌می‌شود و گفت: طبق گفته پیامبر مکرم اسلام یکی از صفات انسان مؤمن داشتن اندیشه پویا است. داشتن اخلاق نبوی بسیار مهم است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کرمان تصریح کرد: مؤمن باید متواضع باشد و همانطور که امام صادق(ع) فرمودند؛ انسان مؤمن هر اندازه که رفعت مقام داشته باشد، متواضع‌تر است. انسان نباید وقتش را به بطالت سپری کند. اگر فرد از همان ابتدای جوانی با همراهی مشاوران خوب، تصمیمات درستی در تمام مسائل زندگی از جمله انتخاب شغل و همسر داشته باشد عمرش چراگاه شیطان نمی‌شود.

عامری ادامه داد: انسان مؤمن پند دهنده غافلان، آموزگار نادانان، اهل سخاوت، یاور غریبان و یتیمان، صبور در برابر مصیبت‌ها، رازدار، بردبار، نرم‌خو و مقتدر، اهل عبادت، پذیرنده حق است و ما برای اینکه بتوانیم همچون اهل بیت رفتار کنیم باید در خط اهل بیت(ع) قرار بگیریم.

وی در پایان با بیان اینکه بچه‌ها به رفتار والدین توجه دارند، گفت: والدین باید به مسجد بروند و در خانه قرآن تلاوت شود. و اگر بچه‌ها از والدین خود شاهد چنین اعمالی نباشند نمی‌توان از آن‌ها انتظار رفتار درست داشت.

انتهای پیام
captcha