اجرای طرح «فرزندان قرآنی حاج قاسم» با همکاری ۳۸ مرکز دارالقرآن
کد خبر: 3998263
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

اجرای طرح «فرزندان قرآنی حاج قاسم» با همکاری ۳۸ مرکز دارالقرآن

دبیر طرح «فرزندان قرآنی حاج قاسم» با بیان اینکه این طرح با همکاری ۳۸ مرکز دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش استان کرمان در حال برگزاری است، گفت: امیدواریم طرح را تا سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سامان برسانیم.

علیرضا ملکی‌پور، دبیر طرح «فرزندان قرآنی حاج قاسم» در گفت‌وگو با  ایکنا از کرمان بیان کرد: این طرح با گستره 3 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در سطح استان کرمان با همکاری 38 مرکز دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش استان کرمان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این طرح 156 مربی برای آموزش به دانش‌آموزان دختر و پسر فعالیت دارند، گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان و برگزار نشدن کلاس‌ها به‌صورت حضوری، دارالقرآن‌ها در بستر فضای مجازی و همچنین شبکه شاد گروه‌هایی را تشکیل دادند و آموزش‌ها از این طریق انجام می‌شود که بازخورد خوبی هم به دنبال داشت.

ملکی‌پور افزود: در این طرح حدود 2950 بسته آموزشی در مباحث تلاوت، حفظ و مفاهیم برای دانش‌آموزان و بسته‌هایی برای مربیان تهیه و ارسال شده است. این بسته‌ها شامل یک لوح، کتاب لمنتخب‌الآیات، کتاب لطایفی از منتخب‌الآیات و همچنین کتابی با عنوان اذکار معصومین(ع) است.

دبیر طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم با بیان اینکه در هر شهرستان فردی با عنوان فرمانده قرارگاه قرآنی برای پیگیری این طرح در شهرستان انتخاب شده است، گفت: برای بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌ها و برای پیش‌برد بهتر این طرح، کارگروهی تشکیل شده است که به صورت مداوم مشکلات مربیان و مدیران دارالقرآن‌هایی که در این طرح فعال هستند را پیگیری می‌کنند. تا آسیب‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

وی در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس از ابتدای مهر برای تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم با فراهم شدن امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری، بتوانیم طرح را تا دی ماه سال جاری و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به سامان برسانیم.

 «طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم» همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) در تیرماه امسال با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان جامعه هدف با قرائت و مفاهیم قرآن کریم و در ادامه شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند در این حوزه و فراهم آوردن زمینه اجرای دوره‌های تخصصی برای آنان، در کرمان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام
captcha