مسابقه عکاسی «در مسیر عاشقی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3997723
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

مسابقه عکاسی «در مسیر عاشقی» در کرمان برگزار می‌شود

به همت اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری کرمان مسابقه عکاسی «در مسیر عاشقی» با موضوع راهپیمایی اربعین حسینی با هدف ثبت و ماندگار کردن جلوه‌های ناب و بی‌بدیل عاشقی در کرمان برگزار می‌شود.

نرجس بَهرآسمانی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، بیان کرد: بدون شک حماسه عاشورا یکی از جریان‌های تأثیرگذار جهان اسلام است. آنجا که در صحنه نبرد، نقش مردان در میدان جنگ با رشادت و شهادت به پایان می‌رسد، نقش بی‌بدیل زنان آغاز می‌شود.

بهرآسمانی ادامه داد: زنان بعد از واقعه عاشورا با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) دریافتند که برای زنده نگهداشتن قیام امام حسین(ع) و تداوم نهضت عاشورا باید ایفای نقش کرده و وقایع را بازگو کنند. و این مهم اتفاق نمی‌افتاد اگر حضرت زینب(س) و زنان سپاه امام اسطوره‌هایی از صبر، ایستادگی و شهامت نبودند. آن‌ها توانستند پیام عاشورا را شهر به شهر به گوش مردم برسانند و با واگویی ظلم‌های بنی‌امیه، در بیداری افکار مردم نقش محوری داشته و به تداوم نهضت حسینی کمک شایانی کنند.

وی تصریح کرد: کمیته بانوان ستاد اربعین استان کرمان در راستای زنده نگهداشتن، ترویج و تبلیغ فرهنگ حسینی، حماسه کربلا و پاسداشت ارزش‌های ناب قیام کربلا‌، همانند سال‌های گذشته یکی از کمیته‌های فعال در حوزه فرهنگی و آموزشی بوده است. که از جمله برنامه‌های این کمیته می‌توان به اجرای همایش (حماسه زینبی زنان عاشورایی) با حضور جمع کثیری از بانوان و زائرین، برگزاری گردهمایی توجیهی و آموزشی زائرین اربعین و حمایت از اعزام گردان زنان نانوا در مراسم اربعین سال‌های قبل اشاره نمود.

مدیرکل دفتر زنان و خانوداه استانداری کرمان بیان کرد: با توجه شیوع ویروس کرونا، از سال گذشته تلاش شد تا برنامه‌های کمیته بانوان ستاد اربعین استان کرمان بیشتر با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار شود، بنابراین ویژه برنامه در مسیر عاشقی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس و اربعین حسینی در گلزار شهدای شهر کرمان با حضور جمعی از دلدادگان و عاشقان اباعبدالله‌حسین و جاماندگان راهپیمایی اربعین، در سوم مهر ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه عکاسی «در مسیر عاشقی» با موضوع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ثبت و ماندگار نمودن جلوه‌های ناب و بی‌بدیل عاشقی با موضوع پیاده روی اربعین در سال‌های گذشته است.

بهرآسمانی با بیان اینکه این مسابقه به همت اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار خواهد شد؛ گفت: آثار ارسالی و منتخب در مجموعه‌ای ارزشمند و ماندگار به چاپ خواهند رسید.

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه تا 29 شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به شماره 09212730036 ارسال کنند.

 

انتهای پیام
captcha