راه‌اندازی سامانه فراگیر «شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان»
کد خبر: 3989432
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

راه‌اندازی سامانه فراگیر «شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان»

سامانه فراگیر «شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان» با هدف رصد، پیمایش و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش عمومی قرآن استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سامانه «فراگیر شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان»سوده حسینی، رئیس بخش علوم کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان و مجری این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کرمان با اعلام خبر راه اندازی سامانه فراگیر شناسایی، رصد و هدایت هوشمند فعالیت‌های قرآنی استان کرمان، اظهار کرد: طی جلسات متعددی که با اعضا و نخبگان قرآنی استان کرمان برگزار شد، ایجاد و راه‌اندازی سامانه و بانک اطلاعات جامع به منظور رصد، شناسایی و هدایت هوشمند فعالیت‎های قرآنی در سطح استان کرمان، به عنوان امری مهم و ضروری مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: یکی از زیر ساخت‌های مهم برای اجرایی شدن 64 اقدام راهبردی سند و تبدیل سرفصل‎های کیفی و اهداف کلان قرآنی استان، راه‌اندازی یک سامانه در نظر گرفته شد.

حسینی با بیان اینکه این سامانه هیچگونه نمونه مشابهی در سطح استان ندارد، تصریح کرد: این سامانه برای عموم مربیان، متربیان و تسهیل­گران عرصه قرآنی استان(حافظان، قاریان، مفسران، معلمان و...) در نظر گرفته شده است. که باعث ایجاد انگیره برای نخبگان و مبلغان و مؤسسات مردمی عرصه تبلیغ در شناسایی و ارتقا و رقابت در فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی می‌شود.

رئیس بخش علوم کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان ايجاد سامانه‌ای برای رصد، پیمایش و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش عمومی قرآنی استان را از اهداف راه‌اندازی این سامانه دانست و تصریح کرد: گسترش تحرک  فعالیت‌های پژوهشی قرآنی در استان با رویکرد نیاز سنجی سامانه‌ای، ایجاد انگیزه برای نخبگان، مبلغان و مؤسسات مردمی عرصه تبلیغ در شناسایی، ارتقا و رقابت در فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه این سامانه توانایی ارسال گزارشات به متولیان و سازمان‌های قرآنی جهت تصمیم‌گیری را دارد، افزود: برای تحقق این اهداف سه فاز در نظر گرفته شده است که فاز اول طراحی و پیاده‌سازی بانک اطلاعات و جمع‌آوری داده‌های مرتبط با فعالین قرآنی است. فاز دوم ایجاد درگاه‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج است و فاز سوم هدایت هوشمند کاربران به درگاه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی است.

طراحی سامانه به‌طور رسمی از 29 اردیبهشت سال جاری آغاز و مدت انجام این طرح حداکثر 12 ماه در نظر گرفته شده است. این سامانه به‌همت كارگروه پژوهش و آموزش عالی شورای توسعه قرآنی استان کرمان (شورای فرهنگ عمومی) با همکاری کارگروه تبلیغ و ترویج و پژوهشگر سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر کرمان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha