فرهنگ قرآنی متناسب با مقتضیات نسل جوان توسعه پیدا کند
کد خبر: 3986151
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

فرهنگ قرآنی متناسب با مقتضیات نسل جوان توسعه پیدا کند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم تلنگری است تا فرهنگ اسلامی در کشور جاری شود، تأکید کرد: توسعه فرهنگ ‌قرآنی باید متناسب با مقتضیات و نیازهای نسل جدید توسعه پیدا کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، دویست‌وسی‌‌ و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان عصر روز گذشته، 2 مردادماه با حضور حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان در این جلسه با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت بیان کرد: در شأن نظام اسلامی، فرهنگ قرآنی را آموزش نداده‌ایم و از فرهنگ قرآنی فاصله گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییرات جذاب در آموزش قرآن ابتدایی تصریح کرد: با روش‌ها و گفتمان سنتی نمی‌توان نسل جوان را انقلابی و قرآنی تربیت کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بیانیه گام دوم تلنگری است تا فرهنگ اسلامی در کشور جاری شود، تصریح کرد: توسعه فرهنگ ‌قرآنی باید متناسب با مقتضیات و نیازهای نسل جدید توسعه پیدا کند.

زینی‌وند بر نقش مهم خانواده و مدرسه در ترویج فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: باید مبتنی بر فرهنگ قرآنی، آموزش‌های جذاب طراحی شود.

وی با اشاره به نقش اساسی ائمه جمعه در فرهنگ عمومی و اسلامی، بیان کرد: کرمان می‌تواند با اجرای طرح‌هایی پایلوت تحول قرآنی در کشور باشد و ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم و از طرح‌های در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی در استان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha