کوتاه کردن دست دلالان از نقل و انتقال فیش حج
کد خبر: 3985770
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

کوتاه کردن دست دلالان از نقل و انتقال فیش حج

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: سازمان حج و زیارت برای کوتاه کردن دست دلالان سامانه‌ی tasharof.haj.ir را راه‌اندازی کرده است.

محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا کرمان با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت بیان کرد: سال ۱۳۹۹ در استان کرمان بیش از ۲ هزار زائر در قالب ۲۰ کاروان برای تشرف به حج ثبت‌نام کردند. با توجه به شرایط کرونا و اعزام نشدن این زائران، سازمان حج و زیارت ارز تخصیص یافته به زائران را به نرخ سال ۹۹ در بانک مرکزی پیگیری کرد.

وی ادامه داد: به محض ریشه کن شدن ویروس کرونا امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ با توجه به سهمیه‌ای که تخصیص پیدا می‌کند اعزام زائر به سرزمین وحی داشته باشیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه گروهی از افراد که از سال ۱۳۸۶ برای تمتع و عمره ثبت‌نام کرده بودند؛ اما با توجه به افزیش هزینه‌ها استطاعت لازم برای تشرف به حج ندارند گفت: این افراد به دنبال این هستند که فیش حج خود را منتقل کرده و بفروشند.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان حج و زیارت برای کوتاه کردن دست دلالان سامانه‌ tasharof.haj.ir  را راه‌اندازی کرده است و خریدار و فروشنده فیش حج باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

عرب‌نژاد تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم به دیوار نوشته و پیامک‌های دلالان برای نقل و انتقال فیش‌های حج خود توجه نکنند و صرفا از طریق سامانه اعلام شده این کار را انجام دهند.

وی در خصوص بحث عتبات با بیان اینکه سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین رایزنی‌های لازم را با دولت عراق برای اعزام محدود زائران انجام داده است؛ گفت: در کرمان دو جلسه ستاد اربعین برای ارائه خدمات بهتر به زائران کرمانی برگزار شده است و تصمیماتی برای ساخت زائرسرا ویژه مردم کرمان گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان همچنین از امضا تفاهم‌نامه با کمیته امداد برای حمایت از کودکان یتیم بی سرپرست خبر داد و گفت: این اقدام از هفته حج و زیارت آغاز شده است و تا پایان دهه امامت و ولایت ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha