معرفی سه روستای برتر قرآنی استان کرمان
کد خبر: 3969654
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

معرفی سه روستای برتر قرآنی استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از معرفی روستاهای دریجان، ده‌زیار و شاهرخ آباد به عنوان روستاهای برتر قرآنی استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضاعلیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام روستاهای برتر قرآنی استان کرمان برای شرکت در طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» بیان کرد: با رای هیات انتخاب روستاهای برتر قرآنی در استان، روستای دریجان از شهرستان بم  با   125.5  امتیاز، روستای ده زیار  کرمان با  124  امتیاز و روستای شاهرخ آباد کرمان با  86.5  امتیاز اول تا سوم شدند.

وی ادامه داد: هیات انتخاب روستاهای برتر قرآنی استان با برگزاری جلساتی، از بین روستاهایی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند، همچنین براساس شاخص‌های تعیین شده و امتیازهایی که کسب کرده بودند، روستاهای برگزیده را انتخاب نمودند .

علیزاده با اشاره به اینکه روستاهای برتر استان کرمان به دبیرخانه انتخاب روستای برتر قرآنی ایران معرفی و با روستاهای برتر کشوری رقابت می‌کنند، اضافه کرد: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

وی با اشاره به معیارهای روستای قرآنی تصریح کرد: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام شد و اولویت با روستاهایی بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شاخص های انتخاب روستاهای برتر قرآنی کشور و استان در این طرح ملی شامل فعال بودن در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن، مؤسسه‌ها و مراکز قرآنی، نشست‌های خانگی و هیأت‌های قرآنی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی قرآن‏، قرآن ‌آموزان، حافظان، قاریان، مربیان، خادمان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی، کرسی‌های پژوهشی، آثار علمی و آموزشی قرآنی، محافل تلاوت قرآن‏، محصولات قرآنی، برگزیدگان قرآنی در مسابقات و جشنواره‌‌های شهرستانی، استانی و ملی، گروه‌های فعال تواشیح، همخوانی و سرود قرآنی، موقوفه‌های قرآنی، مساجد مجری طرح ملی تلاوت نور و اثربخشی فعالیت ‌های قرآنی است.

گفتنی است طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی ذیربط اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha