دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با نخبگان قرآنی استان
کد خبر: 3965777
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با نخبگان قرآنی استان

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان کرمان با تعدادی از نخبگان قرآنی در مرکز جهاد دانشگاهی استان دیدار کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، دکتر مهدی بازمانده، رئیس مرکز جهاد دانشگاهی کرمان امروز ۳۰ فروردین‌ماه، در دیدار با فعالان و نخبگان قرآنی استان، با تبریک ماه رمضان و گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۶۲ به طوره ویژه برای تعمیق  مناسبت‌های فرهنگی، دینی و اسلامی در دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. و فعالیت‌های متعددی در این سال‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای انجام داده است.

دکتر بازمانده ادامه داد: در حوزه فرهنگی، جهاد دانشگاهی کشور، سازمان‌ها و مراکز متعددی فعالیت دارند که یکی از این سازمان‌ها، سازمان قرآنی دانشجویان و دانشگاهیان کشور است که جهاد دانشگاهی آن را تأسیس کرد.

وی تصریح کرد: از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی، فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا است که اخبار قرآنی را به ۱۹ زبان دنیا منعکس می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی عنوان کرد: به منظور افزایش فعالیت‌های حوزه فرهنگی در زمینه اجرایی، در جهاد دانشگاهی استان کرمان، سه کار اجرایی تعریف شده است. وی با بیان اینکه بحث تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی، تولید پوشاک اسلامی و همچنین تعامل با نخبگان قرآنی از جمله برنامه‌های اجرایی جهاد در حوزه فرهنگی است، ادامه داد: از برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و استارت‌آپ‌های قرآنی و همچنین برنامه‌هایی برای حفظ قرآن کریم، حمایت می‌کنیم.

مهدی بازمانده از برگزاری طرح دانشجو‌معلم قرآن کریم، ویژه دانشجویان و همچنین طرح تربیت مربی قرآن در کرمان خبر داد و عنوان کرد: این یک طرح ملی است که از سوی سازمان جهاد دانشگاهی کشور ابلاغ شده و در استان کرمان هم اجرا خواهد شد.

 در ادامه تعدادی از قاریان، فعالان و نخبگان قرآنی استان، نظرات و برنامه‌های خود را برای افزایش تعامل با جهاد دانشگاهی استان کرمان اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha