پویایی جشنواره شعر رضوی هر ساله افزوده می‌شود
کد خبر: 3521598
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
علیزاده:

پویایی جشنواره شعر رضوی هر ساله افزوده می‌شود

گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پویایی جشنواره شعر رضوی هر ساله افزوده می‌شود و امسال با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اتاق فکر جشنواره متشکل از اساتید و صاحب‌نظران شعر و ادب تشکیل شد که برای ارتقای سطح کیفی و پویایی جشنواره مؤثر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 19 مرداد در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی شعر رضوی با اشاره به جایگاه کرمان در حوزه ادب و شعر گفت: کرمان از باب شخصیت‌های فرهیخته در حوزه شعر و ادب غنی است و  فعالیت 60 محفل ادبی در این استان کرمان نشانه‌ای بر آن است.
وی افزود: رویدادهای متعدد ادبی طی سال در حوزه شعر استان کرمان برگزار می‌شود که علاوه بر جشنواره شعر رضوی می‌توان به شعر آزاد، روشنا، دل عالم و... اشاره کرد که حاکی از جایگاه کرمان در شعر و ادب است.
علیزاده بیان کرد: پویایی جشنواره شعر رضوی هر ساله بر آن افزوده می‌شود و امسال با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اتاق فکر جشنواره متشکل از اساتید و صاحب‌نظران شعر و ادب تشکیل شد که برای ارتقای سطح کیفی و پویایی جشنواره مؤثر بود.
وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌‌ریزی شده در پروسه سه ساله جشنواره فراملی و امکان حضور فارسی زبانان نیز فراهم شود.
علیزاده با اشاره به شرکت 3 هزار و 227 اثر در بیست و دومین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: از 80 درصد استان‌های کشور به این جشنواره اثر ارسال کردند که 30 درصد آنها به مرحله نهایی راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهارکرد: در جشنواره امسال علاوه بر موضوع امام رضا(ع)، موضوع اهل بیت(ع) نیز در نظر گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال آیین نکوداشت استاد مرحوم حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب با حضور فرزند ایشان برگزار می‌شود.
captcha