مسئولان دید فرهنگی خود را افزایش دهند
کد خبر: 3512589
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
کرمی‌پور:

مسئولان دید فرهنگی خود را افزایش دهند

گروه اندیشه: امام جمعه جیرفت گفت: مسئولان باید در حوزه فرهنگی اقدام مطلوب و نتیجه بخشی انجام دهند و از خواب غفلت بیدار شوند و دید فرهنگی خود را افزایش دهند تا بتوانیم در جامعه در راستای مسائل فرهنگی و مذهبی اقداماتی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور، امام جمعه جیرفت دیروز یکشنبه، 13 تیر در همایش توانمندسازی فرهنگی مدیران و رابطین فرهنگی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: امروزه تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری 25 سال به آن اشاره و به همه ما گوشزد می‌کنند، اولویت نخست دشمنان این انقلاب و نظام شده است و باید در این زمینه بسیار هوشیارانه و با بصیرت حرکت کنیم.
وی افزود: توانمندی‌های دشمن در عرصه فرهنگی از صدر اسلام بوده و آن‌ها به دنبال خاموش کردن چراغ اسلام و فرهنگ غنی و اصیل اسلامی هستند.
امام جمعه جیرفت افزود: از توانمندی‌های ما این است که بررسی کنیم، توان دشمن به چه میزان است، ما هنوز به طور واقعی احساس خطر در زمینه آمریکا و رژیم صهیونیستی نکرده‌ایم، زیرا اگر این احساس را می‌کردیم، بدون شک این ولنگاری فرهنگی در جامعه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه در رأس تمام فعالیت‌های اولیاء الهی اقدام فرهنگی بوده است، بیان کرد: باید تمامی دستگاه‌های دولتی در زمینه فرهنگی تلاش کنند و مقام معظم رهبری که بحث اقتصاد مقاومتی را در سال‌های اخیر مطرح فرمودند، خود اقتصاد مقاومتی از جمله اساس فرهنگ جامعه است، اگر مشکل اقتصاد و کشاورزی نداشته باشیم در عرصه فرهنگ هم مشکلی نخواهیم داشت.
حجت‌الاسلام کرمی‌پور تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بزرگترین ظلم را در عرصه فرهنگی می‌داند و در طول تاریخ دشمن در مکه و مدینه آثار پیامبر(ص) را از بین برده‌اند و از پیامبر‌(ص) در مدینه به عنوان اثری از صدر اسلام نداریم و به جای آن مساجد شیک و مجلل بنا کرده‌اند که مردم ریشه اسلام را فراموش کنند که این از اقدامات دشمن است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با وجود فضاهای مجازی و ماهواره‌ها قصد ورود به خانواده‌های ما را دارد، بنابراین باید توانمندی‌های خود را در عرصه‌های فرهنگی به عرصه ظهور بگذاریم.
‌امام جمعه جیرفت گفت: ما باید توانمندی‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی از فرد و خانواده آغاز و سپس به جامعه منتقل کنیم تا بتوانیم، گام مثبتی در عرصه مسائل فرهنگی برداریم.
وی افزود: دشمن در حال تلاش و فعالیت است و با ایجاد شبکه‌های فارسی زبان و ماهواره‌ها قصد گمراهی جوانان ما را دارد، زیرا آن‌ها قدرت نظام جمهوری اسلامی را یک خطر بزرگ می‌دانند و از طریق مسائل فرهنگی قصد نفوذ در جامعه دارند که خوشبختانه تاکنون تمامی توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است.
حجت‌الاسلام کرمی‌پور بیان کرد: ما باید توانمندسازی‌های دشمن را در عرصه فرهنگی را شناسایی کنیم و در زمینه کارهای فرهنگی انجام می‌دهیم، نباید ناامید شویم، زیرا اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهیم در این زمینه موفق خواهیم شد.
وی گفت: خداوند قدرت، شجاعت و اقتدار را در وجود ما قرار داده است تا بتوانیم در مقابل دشمن و به ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقابله کنیم، بنابراین باید حواسمان جمع باشد تا فریب نقشه‌های دشمنان را نخوریم.
امام جمعه جیرفت اظهارکرد: اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان در حال گسترش اسلام است و این امر موجب نگرانی آمریکا و متحدانش شده است، بنابراین باید دغدغه‌های فرهنگی در رأس کارهای خود قرار دهیم و دید فرهنگ و مذهبی در برنامه‌ها و کارهای خود داشته باشیم.
وی افزود: با ابراز تأسف در بسیاری از مدیران ما دید فرهنگی وجود ندارد و در سال گذشته 50 میلیون تومان اعتبار برای مسائل فرهنگی و مساجد شهرستان اختصاص داده شده و نسبت به این امر توجه لازم و کافی نشده است.
حجت‌الاسلام کرمی‌پور خاطرنشان کرد: مسئولان باید در حوزه فرهنگی اقدام مطلوب و نتیجه بخشی انجام دهند و از خواب غفلت بیدار شوند و دید فرهنگی خود را افزایش دهند تا بتوانیم در جامعه در راستای مسائل فرهنگی و مذهبی اقداماتی انجام شود.
captcha