علی‌رغم بداخلاقی عده‌ای، استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن خوب است
کد خبر: 3508059
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
علیزاده:

علی‌رغم بداخلاقی عده‌ای، استقبال مردمی از نمایشگاه قرآن خوب است

گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: علی‌رغم اینکه عده‌ای انگشت‌شمار مرتکب بداخلاقی شده و پیرامون نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت کرمان شیطنت کرده‌اند اما خوشبختانه تاکنون استقبال مردمی از این نمایشگاه خوب بوده است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، در رابطه با نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان گفت: این نمایشگاه امسال دو ویژگی دارد یکی زمان برگزاری و دیگری مکان آن که نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است.
وی افزود: براساس مصوبه شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی قرار شد زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم از دهه فجر به ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن است تغییر کند و درنهایت براساس تصمیم کارگروه ترویج فعالیت‌های قرآنی و مصوبه نهایی این شورا زمان نمایشگاه تغییر کرد.
علیزاده بیان کرد: همچنین مقرر شد نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در محل حسینیه ثارالله برگزار شود و جمع‌خوانی قرآن به مصلی انتقال یابد اما در جلساتی که باحضور دست‌اندرکاران صدا و سیما برگزار شد دریافتیم که به دلیل مشکلات فنی این امکان وجود ندارد از این رو با کمک بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه در محوطه باز جنب یخدان مؤیدی کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در فصول گذشته برگزاری نمایشگاه قرآن کریم مدارس باز بود و حضور دانش‌آموزان را در صبح‌های نمایشگاه شاهد بودیم اما اکنون مدارس تعطیل است اما با این وجود استقبال مردمی خوب است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود 300 هزار نفر از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم کرمان بازدید به عمل آورده‌اند و امیدواریم با حضور کودکان، نوجوانان و سایر گروه‌ها در روزهای آتی نیز شاهد استقبال پر رنگ از نمایشگاه باشیم.
علیزاده به حضور تشکل‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن نیز اشاره و تصریح کرد: درواقع این نمایشگاه با محوریت خود مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برپا شده است بطوریکه بیش از 30 مؤسسه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و حدود 27 دستگاه دیگر در کنار آنها فعالیت دارند.
وی سپس به شیطنت فرد یا افرادی که قصدشان زیرسئوال بردن فعالیت‌های قرآنی بود اشاره و یادآور شد: در روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی منتشر و اعلام شده است که در نمایشگاه قرآن کریم کرمان تخته نرد و امثالهم به فروش می‌رسد در حالیکه اولا این یک جعبه شطرنجی تخته نرد در غرفه صنایع دستی و فاقد مهره‌های بازی بوده است و ثانیا اگر کسی قصد امر به معروف و نهی از منکر داشته باید به مدیریت نمایشگاه تذکر لسانی می‌داده است نه اینکه با غرض ورزی تصویری تهیه و منتشر کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: به علاوه در هر نمایشگاهی حضور غرفه‌های صنایع دستی و جنبی امری عادی است که بعضا بخشی از درآمد نمایشگاه از این محل تأمین می‌شود اما این اقدام و همچنین عکس‌برداری از کتابی خاص و انتشار با غرض در شبکه‌های اجتماعی نمونه بداخلاقی در این عرصه و حتی در حوزه بزرگ و مهمی مانند قرآن و عترت، توهین به ساحت مقدس قرآن و همچنین تحریک اذهان عمومی می‌باشد.
علیزاده اظهار کرد: در یک مورد دیگر فردی اقدام به نوشتن نامه‌ای خطاب به بنده کرده و آن را به دبیرخانه تحویل اداره تحویل داده است اما قبل از اینکه اجازه دهد این نامه به دست من برسد از آن عکس گرفته و در فضای مجازی پخش کرده است و بنده نه در سیستم اداری که آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی خوانده‌ام! در حالیکه تمامی این موارد می‌توانست به صورت تذکر ارائه شود و ما نیز پیگیری و پیشگیری می‌کردیم اما کاملا با هدف و از روی قصد در فضای مجازی منتشر شده است.
وی تدکید کرد: تمامی این اقدامات نشان می‌دهد که افرادی قصدشان نه تنها رضای خداوند نبوده بلکه یا با مؤسسات قرآنی، یا با اصل دین و قرآن و یا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی غرضی داشته‌اند که دست به چنین اقداماتی زده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان با استقبال مردم مواجه شده است و تعداد انگشت شماری که با اهداف خاص اقداماتی را دنبال کرده‌اند ناموفق بوده‌اند.
یادآودری می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت استان کرمان از 23 خردادماه تا اول تیرماه 95 سال جاری جنب یخدان مؤیدی دایر و ساعات بازدید از 17 تا 23 می‌باشد.
captcha