روحانیت مردم را برای مطالعه بیشتر تشویق کنند
کد خبر: 3452966
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
آیت‌الله جعفری:

روحانیت مردم را برای مطالعه بیشتر تشویق کنند

گروه اندیشه: امام‌جمعه کرمان گفت: اهالی مطبوعات، رسانه‌ها، روحانیت، وعاظ، معلمان و اساتید وظیفه دارند تا مردم را برای مطالعه بیشتر تشویق کنند و این کار باید به طرق مختلف و براساس موقعیت و سن افراد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام‌جمعه کرمان دیروز، 24 آبان‌ماه در دیدار با مدیران و معاونان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به‌مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: هیچ فرد و ملتی در عالم بدون حساب و کتاب و دلیل به مقام ترقی و پیشرفت دست نمی‌یابد.
وی با بیان اینکه از طریق اعجاز و خلق عادت هیچ ملتی به تمدن نائل نشده است، گفت: اعجاز تنها خاص پیامبران الهی بود که بدون معلم، به همه چیز آگاه بودند.
امام‌جمعه کرمان افزود: با کتاب خواندن، تحقیق و پژوهش است که انسان حتی اگر نابینا باشد، می‌تواند به درجات عالی از علم و آگاهی دست یابد.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: اهالی مطبوعات، رسانه‌ها، روحانیت، وعاظ، معلمان و اساتید وظیفه دارند تا مردم را برای مطالعه بیشتر تشویق کنند و این کار باید به طرق مختلف و براساس موقعیت و سن افراد انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: استقبال مردم کرمان از نمایشگاه کتاب امسال بسیار عالی بود و مایه افتخار است که آحاد جامعه ما اعم از جوان و کودک و گروه‌های مختلف به مطالعه اهمیت می‌دهند.
آیت‌الله جعفری گفت: یک هزار و 400 سال قبل نخستین آیه‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، بر خواندن تأکید داشت و این مسئله شان و جایگاه کتاب و مطالعه را در دین مبین اسلام مورد توجه قرار می‌دهد.
امام جمعه کرمان همچنین اشاره‌ای به حوادث تروریستی پاریس کرد و یادآورشد: این اعمال تروریستی از نظر ما هم محکوم است، اما همه این جنایت‌ها و پرورش تروریست‌ها به دست استکبار جهانی یعنی آمریکا و صهیونیست انجام می‌شود.
وی ادامه داد: برای مردم مشخص شده شعارهایی که در کشورهای جهان اول در مورد آزادی بیان و استقلال سر می‌دهند، دروغ است، اگر به این مسئله اعتقاد داشتند که دیگر کشورها را از استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی منع نمی‌کردند.
آیت‌الله جعفری اظهارکرد: همین عده هستند که سوریه، یمن و دیگر کشورهای مسلمان همچون فلسطین را از حق مسلم خود یعنی آزادی دور نگه داشته و سال‌هاست به بهانه‌های مختلف مردم بی‌گناه آن را به خاک و خون می‌کشند.
امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر یک ملت تصمیم بگیرد که در خود تغییر ایجاد کند، هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابل آن ایستادگی کند.
وی افزود: این سخن حضرت امام راحل در ایران اسلامی به خوبی نمایان شد و اکنون به کشوری بدل شده‌ایم که خار چشم مستکبران عالم است و هیچ قدرت نظامی جرأت حمله به آن را ندارد.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: تمام این عزت، افتخار، آبرو و سربلندی که ایران اسلامی به دست آورده است، حاصل مطالعه و تحقیق دانشمندان کشورمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و نظامی است.

captcha