برگزاری همایش «ولایت در فرهنگ رضوی» نیاز جامعه است
کد خبر: 1443107
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵

برگزاری همایش «ولایت در فرهنگ رضوی» نیاز جامعه است

گروه اندیشه: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: برگزاری همایش‌هایی مانند همایش علمی ـ پژوهشی ولایت در فرهنگ رضوی جنوب کرمان نیاز جامعه است و به رشد و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، فاطمه‌سادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان روز گذشته، 3 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین موضوعات آموزه‌های دینی ما مسئله ولایت فقیه و رهبری است که در اسلام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه شرایط فرهنگی جامعه و تبلیغات مسموم دشمن از سبک زندگی غربی بسیاری از جوانان و خانواده‌ها را از سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی دور کرده است، افزود: برگزاری همایش‌هایی مانند همایش علمی ـ پژوهشی ولایت در فرهنگ رضوی جنوب کرمان که فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) را تبلیغ و معرفی می‌کند، نیاز جامعه است و به رشد و تعالی فرهنگی و معنوی جامعه در سایه عنایات و کرامات رضوی کمک می‌کند.
حسینی با اشاره به اینکه لازم است هر مسلمانی به امر ولایت و رهبری الهی التزام قلبی و عملی داشته باشد و همه شئون اسلام برعهده ولی امر مسلمین است، بیان کرد: بدون راهنمایی او مردم از نماز، زکات و ... بهره نمی‌برند و عقاید، اخلاق و اعمال صالح بدون ولایت نمی‌توانند موجب کمال و رشد معنوی انسان شوند.
وی اظهار کرد: در حدیث ثقلین‌، قرآن و عترت از هم جدایی‌ناپذیرند و شرط اصلی و اساسی بهره‌ بردن از قرآن پیروی از امامت و رهبری است، اولیا الهی و امامان معصوم(ع) انسان‌های کاملی هستند که به‌دلیل قرب الهی موجب رشد و شکوفایی انسان می‌شوند‌.
حسینی ادامه داد: حضرت ثامن‌الحجج(ع) بسان خورشیدی تا‌بان است که بر سرزمین ایران اسلامی و بر ملکوت آسمان و زمین نورافشانی می‌کند‌، همان‌طور که خورشید در تکامل مادی آدمیان و همه موجودات موثر است، خورشید معنوی وجود مبارک امام رضا(ع) و همه ائمه(ع) مؤثر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: فرهنگ اسلامی ـ ایرانی با فرهنگ رضوی گره خورده است و با توجه به ارادت و شیفتگی ایرانیان به حضرات معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) یکی از افتخارات ما ایرانیان حرم تابناک این امام رئوف در خراسان است.
وی اظهار کرد: شیعیان پروانه‌وار گرد حرم این امام همام می‌چرخند و با او نجوا می‌کنند و او را به‌واسطه افاضات مادی و معنوی در زندگی خود قرار داده‌اند و مؤمنان راستین در پرتو این نور مقصد اعلای انسانیت را به تماشا می‌نشینند و به‌‌سمت این کمال معنوی حرکت می‌کنند و به آن مقصد دست می‌یابند.

captcha