ضرورت استفاده از ظرفیت‌ کانون‎های مساجد در توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 1427576
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ کانون‎های مساجد در توسعه فرهنگ قرآنی

گروه اندیشه: رئیس اداره ارشاد شهرستان منوجان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم توسعه فرهنگ قرآنی و کتاب‎خوانی استفاده از ظرفیت کانون‎های مساجد شهرستان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسن کوه‎پیما، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان دیروز سه‌شنبه، 17 تیر  در نشست انجمن کتابخانه‎های عمومی این شهرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم توسعه فرهنگ قرآنی و کتاب‎خوانی استفاده از ظرفیت کانون‎های مساجد شهرستان لازم و ضروری است.

وی افزود: پیگیر تجهیز کتابخانه‎های کانون‎های مساجد هستیم و انتظار داریم که دبیرخانه کانون‎های مساجد جنوب کرمان نسبت به تجهیز کتابخانه این کانون‎ها در شهرستان به‌ویژه در ایام اوقات فراغت تابستان نگاه ویژه‎ای داشته باشند.

کوه‎پیما تصریح کرد: راه‎اندازی تنها کتابخانه عمومی شهر نودژ که به جمعیتی عظیم از نسل جوان و تحصیلکرده خدمات ارائه می‎دهد، ضرورت دارد و اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی استان کرمان باید نهایت همکاری لازم را داشته باشند و در راستای استقلال کتابخانه بخش آسمینون اقدام عملی صورت گیرد.

رئیس ارشاد منوجان گفت: ایستگاه مطالعه در سطح شهر و روستاها با همکاری اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان، شهرداری و دهیاران راه‎اندازی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی از طریق دستگاه‎های فرهنگی شهرستان با این اداره وجود دارد، افزود: متولیان فرهنگی می‎توانند، نقش سازنده‎ای در راستای افزایش آگاهی و سطح علمی جوانان ایفا کنند.

کوه‎پیما عنوان کرد: مهم‎ترین کتاب‎های مورد نیاز در بحث آسیب‎شناسی نوجوانان و جوانان کتاب‎های مذهبی و مهارت‎های زندگی در سنین مختلف هستند.

captcha