مخالفت شورای مرکزی یهودیان آلمان با برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین
کد خبر: 4209946
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲

مخالفت شورای مرکزی یهودیان آلمان با برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین

شورای مرکزی یهودیان در آلمان با ادعای صهیونیسم‌ستیزی با برگزاری کنفرانسی مخالفت کرده است که قرار است در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برلین برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، برگزاری کنفرانس فلسطین که قرار است در روزهای 12 تا 14 آوریل در برلین برگزار شود، انتقاد شورای مرکزی یهودیان در آلمان را برانگیخته است.

انتظار می‌رود تعداد زیادی از روشنفکران و فعالان در این کنفرانس شرکت کنند و درباره موضوع فلسطین و موضع آلمان در این خصوص صحبت کنند.

به رغم اینکه در فضای مجازی درباره مشارکت در این کنفرانس مطالب زیادی منتشر شده و درخواست‌های بسیاری برای شرکت در آن مطرح شده است، به دلایل امنیتی هنوز محل برگزاری این کنفرانس به صورت دقیق مشخص نشده است و انتظار می‌رود تنها اندکی قبل از برگزاری این کنفرانس محل آن مشخص گردد.

جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان از این رویداد انتقاد کرد و آن را «نمایش ضد صهیونیسم» خواند.

روزنامه آلمانی ولت با انتشار اظهارات شوستر، مخالفت شدید شورای مرکزی یهودیان با کنفرانس فلسطین را که قرار است در پایان هفته جاری در برلین برگزار شود، مورد تأکید قرار داده و اعلام کرد: این رویداد نمایشی از ضدیت با صهیونیسم است و مطمئناً هیچ پاسخی برای رنج مردم غیرنظامی غزه نخواهد یافت.

از طریق شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌هایی برای حضور در این کنفرانس بزرگ منتشر و در آن تصریح شده است: اجازه دهید صدای ما در همبستگی با مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و تعیین سرنوشت بلند شود. بیایید با هم سکوت را بشکنیم و علناً اسرائیل و حمایت مطلق و بی قید و شرط دولت آلمان و بخش بزرگی از تشکیلات سیاسی در آلمان از آن را محکوم کنیم.

آلمان و دیگر کشورهای غربی چندین ماه است که با تظاهرات خیابانی مواجه هستند. معترضان تأکید می‌کنند که اسرائیل در حمله نظامی شش ماهه خود تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی را به قتل رسانده است.

انتهای پیام
captcha