محکومیت تجاوز شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی توسط یهودیان مراکش
کد خبر: 4212660
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

محکومیت تجاوز شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی توسط یهودیان مراکش

اقلیت یهودی مراکش اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در تجاوز به مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از هسپرس، جامعه یهودیان مراکش هجوم به صحن‌های مسجد الاقصی را که بار دیگر توسط برخی افراط‌گرایان صهیونیست انجام شده را محکوم کردند و این اقدام را توهین به مسجد و مکان مقدسی دانستند که از جایگاه و اهمیت تاریخی و معنوی ویژه‌ای نزد مسلمانان تمام جهان برخوردار است. 

جاکی کادوش، رئیس جامعه یهودیان مراکش، در سخنانی پیرامون تجاوز صورت گرفته به مسجدالاقصی گفت: ورود یهودیان افراطی مسجدالاقصی لزوماً بیانگر تصوری نیست که از دین یهود نشأت می‌گیرد. چرا که در این دین به تمام ادیان احترام گذاشته می‌شود و بر همزیستی به آن‌ها تأکید شده است. 

وی افزود: موضع ما در این خصوص کاملاً روشن است و نیازی به صدور بیانیه ندارد؛ ما مخالف هرگونه برخورد نامناسبی هستیم که در مکان‌های مقدس صورت می‌گیرد. یهودیان مراکش بر این باورند که انجام اقدامات تحریک‌آمیزی که هتک حرمت مسجدالاقصی به حساب می‌آید، باعث می‌شود که تصویری نادرست از دین یهود ارائه شود.

وزارت امور خارجه مراکش در بیانیه‌ای تأکید کرد که دولت این کشور مخالف هرگونه تعدی به مسجدالاقصی بوده و هرگونه تلاش برای تغییر در وضعیت حقوقی و تاریخی قدس و مقدسات این شهر را محکوم می‌کند. 

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به بهانه برگزاری مراسم مذهبی یهودیان، اقدام به اعمال محدودیت‌هایی برای مسلمانان قدس کرده و ورود آن‌ها به مکان‌های مذهبی این شهر را به شدت محدود کرده و تحت کنترل قرار داده است.

انتهای پیام
captcha