واکنش‌ها به جنایت تروریستی در کرمان
کد خبر: 4191891
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

واکنش‌ها به جنایت تروریستی در کرمان

حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان در روز ۱۳ دی‌‌ماه و انفجار دو بمب در ورودی‌های گلزار در جمع زائران شهید القدس واکنش‌های متعددی به دنبال داشت.

جنایت تروریستی در گلزار شهدا کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌ دنبال جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان در روز ۱۳ دی‌‌ماه و انفجار دو بمب در ورودی‌های گلزار در جمع زائران شهید القدس، جمع بسیاری از هموطنان مجروح و 84 نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند. در پی این حادثه مردم و مسئولان واکنش‌های متعددی داشتند و هشتک «کرمانم تسلیت» در فضای مجازی فراگیر شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: «ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگرگوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان هم‌زمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا: آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس: لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند. همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

همچنین خانواده شهید قاسم سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز با صدور پیام‌هایی این جنایت تروریستی را محکوم کردند. مردم، هنرمندان و ورزشکاران کشور نیز در فضای مجازی نسبت به این حادثه تروریستی واکنش نشان دادند.

پرچم گنبد منور رضوی نیز در واکنش به این حادثه تروریستی تعویض شد.

همچنین ویدیومپینگ «کرمان تسلیت» به همت سازمان زیباسازی تهران روی برج آزادی اکران شد.

گفتنی است، در پی انفجار ۲ بمب، در عصر روز ۱۳ دی‌ماه، 84 نفر از هموطنان شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند. دو امدادگر جوان جمعیت هلال احمر، سه پلیس نیروی انتظامی، یک طلبه جوان و سه نیروی شهرداری کرمان در این حادثه به شهادت رسیدند. در پی این حادثه وزیر کشور، وزیر بهداشت، فرمانده انتظامی کشور، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی قدس سپاه و معاون اول رئیس جمهور به کرمان سفر کردند.

انتهای پیام
captcha