ضرورت تنظیم قطعات بلند در تلاوت برای پرهیز از تکرار
کد خبر: 3700400
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
شاه‌میوه خطاب به قاریان نوجوان تأکید کرد:

ضرورت تنظیم قطعات بلند در تلاوت برای پرهیز از تکرار

گروه مسابقات ــ داور مسابقات بین‌المللی کشورمان در دومین کلاس آموزشی صوت و لحن مسابقات شوق تلاوت بر تنظیم قطعات بلند تأکید کرد، تا حالت تکرار در تلاوت دیده نشود.

فوری///ضرورت تنظیم قطعات بلند در تلاوت برای پرهیز از تکرار

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ دومین کلاس آموزشی صوت و لحن تخصصی در قالب کارگاهی با حضور غلامرضا شاه‌میوه، قاری، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان روز گذشته، 25 اسفندماه در عتبه عباسیه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرتضی خدمتکار، مدیر آموزش این معاونت برپا شد، به نکات آموزشی و معیارهای اصلی ارائه تلاوتی ناب و گو‌ش‌نواز و همچنین چالش‌های صوتی قاریان در هر مقطع سنی و ... پرداخته شد.

شاه‌میوه گفت: قاریان در هر مقطع سنی با چالشی روبه‌رو هستند که متناسب با همان چالش باید به تلاوت بپردازند، به‌طوری که باید توجه کنیم در سنین بلوغ نیز با این چالش روبه‌رو خواهیم بود.
وی ادامه داد: همچنین چالش قطعات بلند که در تلاوت باید آن‌ها را تنظیم کنیم تا حالت تکرار در تلاوت دیده نشود.
در ادامه این جلسه، فقهی‌زاده نیز ضمن اشاره به تدریس از سر اخلاص استاد غلامرضا شا‌ه‌میوه، عنوان کرد: شما نوجوانان قاری نیز به عنوان سردمداران فرهنگ قرآنی باید عمل به فرامین و آموزه‌های قرآنی در برخوردها و منش و رفتار‌تان توجه کنید.

وی ادامه داد: شما باید قدرشناس این گونه معلمان که خالصانه در راه آموزش قرآن تلاش می‌کنند، باشید و شاید نمونه این گونه معلمان را در کشور زیاد نداشته باشیم و شکر این نعمت را بجا بیاورید تا خداوند بر برکت کارها و اقدامات شما بی‌افزاید.
فقهی‌زاده اضافه کرد: همچنین شما توفیق حضور در این مکان نورانی را پیدا کردید که نعمت مضاعفی است که با اخلاص از روح مقدس حضرت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) طلب کنید که تا پایان عمر خدمتگزار صدیق قرآن و اهل بیت مکرم پیامبر اکرم(ص) باشید.

در ادامه این کلاس آموزشی تعدادی از قاریان نوجوان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند که از سوی استاد شاه‌میوه تلاوت آنها ارزیابی شد و موارد بیان شده در کارگاه به صورت عملی بیان شد.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha