برگزیدگان مسابقات ملی قرآن عمان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3675644
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
به همت مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس؛

برگزیدگان مسابقات ملی قرآن عمان تجلیل می‌شوند

گروه بین‌الملل: مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله نهایی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات ملی قرآن عمان، فردا (سوم دی‌ماه) به همت مرکز عالی فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» این کشور برگزار خواهد شد.

تجلیل از برگزیدگان مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن کریم عمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه عمانی الوطن؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات در مسجد جامع شهر «صحار» عمان برگزار خواهد شد.

در مراسم مذکور، شیخ عبدالله بن محمد سالمی، وزیر اوقاف و امور دینی عمان و تعدادی از مسئولان ارشد و بزرگان دینی و علاقمندان به قرآن حضور دارند و این مراسم از سوی رسانه‌ها پوشش داده می‌شود.

سخنرانی حبيب بن محمد ريامي، دبیرکل مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس، تلاوت سه تن از متسابقین برتر، پخش فیلم مستندی از مراحل مختلف مسابقات از جمله فعالیت‌های آیین اختتامیه است.

در این مراسم تجلیل ازسه متسابق برتر رشته‌‌های مختلف این مسابقات که شامل حفظ کل قرآن، حفظ ۲۴ جزء، حفظ ۱۸ جزء، حفظ ۱۲جزء، حفظ ۶جزء و حفظ دو جزء بود، تجلیل می‌شود و همچنین از بزرگترین و کوچکترین شرکت‌کننده، تعدادی از خانواده‌های شرکت‌کنندگان، متسابقین معلول، مؤسسات دولتی و مراکز تربیت قاری این کشور نیز تجلیل خواهد شد.

گفتنی است، مرحله نهایی بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم عمان به همت مرکز عالی فرهنگ و علوم سلطان قابوس و با حضور ۴۸ شرکت‌کننده، ششم آذرماه برگزار شد و در هر رشته این دوره از مسابقات، ۸ متسابق به رقابت پرداختند.

 ایجاد انگیزه برای جوانان عمانی برای گرایش به حفظ قرآن کریم و یادگیری آموزه‌های قرآنی، تربیت نسل قرآنی و عناصر فعال در اصلاح جامعه و تربیت نسل جدید قاریان برای حضور در مسابقات بین‌المللی  از اهداف برپایی این مسابقات است/.

captcha