علنی‌شدن تبانی صهيونيست‌ها و القاعده با شيعه‌هراسی فرمانده اسرائيلی
کد خبر: 2601610
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

علنی‌شدن تبانی صهيونيست‌ها و القاعده با شيعه‌هراسی فرمانده اسرائيلی

گروه بين‌الملل: فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائيل در اظهاراتی ضدشيعی اعلام كرد: القاعده و جنبش‌های جهادی در سوريه و عراق، برای امنيت اسرائيل خطرناك نيستند، بلكه شيعه به عنوان دشمنی بزرگ بيشترين خطر را برای اين رژيم دارد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از خبرگزاری براثا، پائير گولان، ژنرال اسرائيلی و فرمانده منطقه شمالی ارتش اين رژيم در مصاحبه با روزنامه اسرائيلی «يديعوت آحارانوت» اظهار كرد: تشكيلات القاعده و جنبش‌های جهادی كه در سوريه و عراق جنگ می‌كنند، خطری برای امنيت اسرائيل نيستند، بلكه مهم برای ما اين است كه ترتيب دشمنانمان را مشخص كنيم.
پائير گولان مدعی شد: شيعه به عنوان دشمن اسرائيل بيشترين خطر را برای اين رژيم دارد، اما گروه‌های جهادی دشمنی ابتدايی هستند كه به سادگی می‌توان با آن‌ها تعامل كرد!
گولان در ادامه اين موضع ضد شيعی خود بيان كرد: براساس گزارش‌های سازمان اطلاعات اسرائيل حزب‌الله لبنان امروز بيش از 100 هزار موشك از انواع مختلف در اختيار دارد و اين يعنی تقريبا دو برابر موشك‌هايی است كه در جنگ سال 2006 در اختيار داشته، البته مشكل در تعداد موشك‌ها نيست، بلكه در پيشرفته‌شدن آنهاست.
شيعه‌هراسی اين فرمانده اسرائيلی تازگی ندارد و پيش‌تر نيز اظهارات و مواضعی مشابه از فرماندهان ارشد اين رژيم شنيده شده است، اين گروه بر رضايت اسرائيل از عملكرد گروه‌های مسلح تكفيری در سوريه و عراق و نارضايتی اسرائيل از ايران و حزب‌الله تأكيد دارند.
اين موضع‌گيری‌ها سبب شده است كه اسرائيل در موضعی همسو با تكفيری‌ها و تشكل‌های سلفی شيعه را دشمن بزرگ خود بداند و برای نابودی و تضعيف آن با كمك گروه‌های تكفيری تلاش كند.
اسرائيل همچنين از فتوای قتل شيعيان و خطرناك‌تر‌بودن آن‌ها از يهود كه علمای افراط‌گرای سلفی صادر می‌كنند، بسيار راضی به نظر می‌رسد.
captcha