شرکت ۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در اردوهای درس آمادگی دفاعی
کد خبر: 4142588
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

شرکت ۵ هزار دانش‌آموز کرمانی در اردوهای درس آمادگی دفاعی

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان از پایان اردوی عملی مرحله سوم درس آمادگی دفاعی برای نزدیک به ۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان خبر داد و گفت: درس آمادگی دفاعی با رویکرد مهارت‌افزایی و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس ارائه می‌شود.

اردوهای درس آمادگی دفاعیبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله استان، عبدالرضا روزخوش، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمان از پایان اردوی عملی مرحله سوم درس آمادگی دفاعی برای نزدیک به ۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی نهم و دهم رشته‌های نظری و مقطع دوازدهم رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در آموزش‌های درس آمادگی دفاعی شرکت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این درس با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا ارائه می‌شود، افزود: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی(فرهنگ دفاع، امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی، آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس)، دفاع نظامی(نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیروهای مسلح، سربازی، سلاح‌شناسی و مهارت‌های تیراندازی) و دفاع غیرنظامی(جنگ نرم، سواد رسانه، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردوه‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر) است.
 
روزخوش در خصوص آموزش‌های عملی دانش‌آموزان دختر، اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس دخترانه با حضور در دوره آموزشی تحت آموزش مربیان تخصصی، با سلاح کلاشینکف و اجزای آن آشنا شدند و طبق برنامه زمان‌بندی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر در این برنامه شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره‌کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، رؤسای ادارات و همچنین مدیران مدارس به‌منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش‌آموزان صورت گرفت.
 
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گفت: آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشور مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مؤمن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی کادرسازی برای چشم‌انداز کشور به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام
captcha